خبرگزاری کار ایران

آلاینده‌های هوای شهرهای اراک و شازند فراتر از استانداردها است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۹۰۲

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلاینده‌های موجود در هوای شهرهای اراک و شازند امروز سه‌شنبه از استانداردهای زیست محیطی فراتر رفت و کیفیت هوای استنشاقی در این شهرها برای سلامت شهروندان زیان‌بار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز اخیر به 118 رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بود.

وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت 10 صبح امروز سه شنبه به 133 رسید که نشانگر وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است. شاخص لحظه‌ای هوای شازند نیز در ساعت 10 صبح امروز سه شنبه به 152 رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: آلاینده مسئول ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و منشاء آن گرد و غبار منطقه‌ای است و توصیه می‌شود در این شرایط مردم به هیچ عنوان در فضای باز تردد نکنند.

محرابیان تصریح کرد: امروز اراک یازدهمین روز و شازند سومین روز متوالی با شرایط ناسالم هوا را در کارنامه های خود ثبت کرده اند و پیش‌بینی شده این وضعیت همچنان تداوم داشته باشد.

وی بیان داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 46 روز ناسالم را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز