خبرگزاری کار ایران

۱۴ ویژه برنامه در دهه ولایت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۸۶۲

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های زیادی برای دهه ولایت و عید غدیر پیش‌بینی شده است؛ گفت: ۱۴ ویژه برنامه برای دهه ولایت برنامه ریزی شده که همزمان با عید غدیر شروع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سعید آخوندی در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت با بیان اینکه واقعه غدیر باید مانند واقعه عاشورا که تحول فرهنگی و اجتماعی در جهان ایجاد کرد، این اتفاق در بزرگترین عید شیعیان بیفتد؛ گفت: متاسفانه آن گونه که باید به مسئله غدیر توجه نمی شود و در این امر نقش رسانه ها بسیار اثرگذار می‌تواند باشد و باید گفت ما نسبت به غدیر کوتاهی کردیم.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: غدیر نقطه اتحاد مسلمانان است؛ افزود: در غدیر باید سه کار معارفی، مناسکی و شعائری انجام شود که در زمینه مناسکی و شعائری در ایام غدیر کارهایی صورت می گیرد امام برای معرفت افزایی مردم نسبت به غدیر باید در طول سال کار شود. 

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم خطبه غدیر در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند باید در طول سال برنامه داشته باشیم لذا بنیاد بین المللی غدیر ۱۱۰مسجد را به عنوان پایگاه های تخصصی ترویج غدیر شناسایی کرد تا برای مساجد و حسینیه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برنامه کارگاهی، تبلیغی و ترویجی غدیر داشته باشند تاغدیر از مهجوریت خارج شود.

وی افزود: ویژه برنامه «برکه غدیر» با تهیه ۱۱۰ هزار شل آب معدنی برای مردم خوزستان، ویژه برنامه «لبیک یا رسول الله» در شب و روز عید با ۱۴۰۰ مراسم در ۱۴۰۰ نقطه استان که ۷۰۰ نقطه در مشهد برگزار می شود، ویژه برنامه «گفتمان علوی» با برگزاری ۱۱۰ کرسی در مشهد، ویژه برنامه «خانواده علوی» برای حمایت از ۱۱۰ ازدواج آسان، برپایی ۱۱۰ ایستگاه صلواتی، پیش بینی ۴۰ خیابان غدیری در استان که ۱۴ خیابان غدیری در مشهد در نظر گرفته شده است در این خیابان ایستگاههای صلواتی، آذین بندی و هدیه اقلام به مردم صورت می‌گیرد، «پویش غدیریه» با خودرو آرایی و منزل آرایی و پخت کیک که جوایز آن ۵ ربع سکه و ۵ کمک هزینه سفر به قم و ۱۱۰ جایزه معنوی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است.

حجت الاسلام آخوندی درباره شرایط کرونا و برنامه‌های پیش‌بینی شده گفت: پروتکل‌های بهداشتی در تمام ایستگاه های صلواتی در همه خدمات از جمله اطعام، تغدیه و خدمات فرهنگی پیش بینی شده است. 

وی در خصوص نرم افزار کودکان علوی گفت: نرم افزار کودکان علوی سال گذشته برای کودکان بین 9 تا 13 سال طراحی شد اما امسال ارتقا پیدا می کند و کودکان می توانند از طریق نرم افزار شاد که توسط آموزش و پرورش اطلاع رسانی شده است، از نرم افزار کودک علوی استفاده کنند.

حجت الاسلام آخوندی درباره برنامه های ویژه بنیاد غدیر برای حاشیه شهر گفت: سایتی به آدرس https://ghadirkhorasan.ir برای برنامه های غدیر تهیه شده است که در آن اطعام برای نیازمندان پیش بینی شده و هر حسینیه ای که می خواهد اطعام بدهد در سایت ثبت نام می کند و ما در این سایت برای ۵۰ شهر استان سهمیه قرار داده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز