خبرگزاری کار ایران

در گفت‌ و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

تشکیل 42 گروه جهادی با هدف مطالبه‌گری در اردبیل/ عملکرد ادارات استان زیر ذره‌بین می‌رود/ پوشش آقایان هم باید مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۸۴۰

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل از تشکیل 42 گروه جهادی 420 نفری با هدف مطالبه‌گری در اردبیل خبر داد.

حجت الاسلام سید ابراهیم میرعباس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه بی تفاوتی مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر موجب بدتر شدن شرایط جامعه خواهد شد، افزود: امروزه نظارت بر امور یکی از پایه های مهم توسعه در کشورها است؛ رسالت مهم امر به معروف و نهی از منکر نیز نظارت عموم مردم بر عملکرد دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: در کشور ما نظارت بر دستگاه ها نظارت داخلی و ارگانی است اما در کشورهای توسعه یافته نظارت ها از سوی مردم انجام می شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل بر ضرورت رعایت قانون در ادارات تاکید کرد و گفت: اگر قانون در دستگاه های اجرایی به درستی اجرا شود به دنبال آن رضایتمندی مردم نیز از نظام بالا خواهد رفت اما متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی ادارات بجای عدالت، رانت، رشوه و روابط حرف اول را می زند که این برای کشور یک آسیب به حساب می آید.

درمان بیماری بی‌تفاوتی با داروی مطالبه‌گری

حجت الاسلام میرعباس زاده در خصوص راهکارهای پیاده سازی عدالت و قانون در ادارات بیان کرد: بیماری بی تفاوتی باید با داروی مطالبه گری درمان شود؛ برای این امر باید مردم و مسئولان مداوا شوند؛ به گونه ای که مردم باید روحیه مطالبه گری داشته باشند و مسئولان نیز خود را آماده انتقاد پذیری کنند تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

وی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر را قویتر از ستاد شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین قلمداد کرد و گفت: با همکاری دادستانی اردبیل 10 نفر از قاضیان دستگاه قضا در شعبه ستاد امر به معروف برای رسیدگی به شکایات و مطالبات مردمی حاضر هستند.

میرعباسزاده افزود: آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به عنوان رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان، به صورت جدی پیگیر ورود به ادارات و بررسی مشکلات و مطالبات مردم است و در این راستا شورای امر به معروف در ادارات استان در حال احیاء است.

تشکیل 42 گروه جهادی با هدف مطالبه‌گری در اردبیل 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان مسئله امر به معروف را معطوف به موضوع حجاب ندانست و گفت: مهم ترین هدف این ستاد پاکسازی ادارات از رانت و رشوه است که در این خصوص اخیرا 42 گروه جهادی با تعداد 420 عضو تشکیل شده که در آینده ای نزدیک پیگیر مطالبات مردم از ادارات خواهند شد.

وی در خصوص حجاب نیز بیان کرد: یکی از اولویت های دیگر ستاد، ورود به مسئله بدحجابی است که در این خصوص لازم است سند راهبردی حجاب امضاء شود.

میرعباس زاده افزود: هر بدحجابی بد نیست و باید این را بدانیم که افراد بدحجاب هم عضوی از خانواده ما هستند اما شرایط باعث شده تا در تیررس دشمن قرار بگیرند که باید با مشاوره و ارائه برنامه نگرش آنان تغییر یابد.

وی بر آغاز اصلاح حجاب از ادارات تاکید کرد و گفت: کارمندان بدحجاب که از بیت المال ارتزاق می کنند در اولویت هستند، باید آنان الگوی مناسبی در جامعه باشند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف ادامه داد: مسائل مختلفی در موضوع بدحجابی دخیل هستند که به عنوان مثال می توان گران بودن پوشش هایی همچون چادر و مانتوهای مناسب اشاره کرد اما در این میان مانتوهای غیرمتعارف و نامناسب بسیار ارزانتر هستند.

وی گفت: حجاب مختص بانوان نیست و پوشش آقایان نیز باید مورد توجه قرار گیرد که همه این مسائل نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه به قیمت اجناس مناسب است که در این خصوص لازم است اصناف و حوزه های تخصصی گام های ارزنده ای بردارند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز