خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان:

بدهی 250 میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی استان/ پرداخت 66 میلیاردو 400 میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۵۸

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: میزان بدهی معوق کارفرمایان به تأمین اجتماعی استان ۲۵۰ میلیارد تومان است و ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سال قبل است.

به گزارش ایلنا از همدان، شهناز حمزه لویی گفت: جمعیت بیمه‌شده سازمان تامین اجتماعی را ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: قریب به ۲۴۳ هزار و ۹۴۴ نفر جزو بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان هستند که ۱.۷ درصد بیمه‌شدگان کل کشور را شامل می‌شوند.

شهناز حمزه لویی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این افراد با بیمه پردازی و با یک سنی به مرز بازنشستگی می‌رسند خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۶۰ هزار و ۳۵۹ خانوار بازنشسته، از کارافتاده و فوتی در استان داریم که مستمری بازنشستگی برای آنها پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه در استان ۲۴ هزار و ۴۵۴ کارگاه فعال در حوزه بیمه‌شدگان پیمانکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه وضعیت خوبی در کشور داریم و بیمه‌شدگان کارگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به الکترونیکی شدن دفترچه‌های خدمات درمانی تأمین اجتماعی بیان کرد: در سال ۹۹ طرح ۳۰۷۰ آغاز شد که بر اساس آن ۳۰ نوع از خدمات مانند پرداخت بیمه بیکاری غیرحضوری شد، علاوه بر این هزینه صدور دفترچه بیمه ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که حذف شد.

بدهی 250 میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی استان/ پرداخت 66 میلیاردو 400 میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری

حمزه‌لویی با اعلام اینکه در راستای حمایت از کارفرمایان خوش حساب و بخشودگی آنها بخشنامه‌ای ابلاغ شده است، ادامه داد: کارفرمایان تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند از بخشودگی جرائم، که شامل تقسیط بین ۱۲ تا ۳۶ ماهه است استفاده کنند، همچنین شرایط استفاده از این بخشنامه فعال بودن کارگاه، ارسال لیست‌های بیمه تا پایان سال ۹۸ و کاهش نیافتن کارگران است.

حمزه‌لویی با بیان اینکه میزان بدهی معوق کارفرمایان به تأمین اجتماعی استان ۲۵۰ میلیارد تومان است، گفت: ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری در سال قبل است.

وی به بدهی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود در بلندمدت با توجه به مصوبات برنامه ششم، دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند که برنامه‌ریزی‌ شده تا سفره تامین اجتماعی را غنی‌تر و منابع آن را برای پرداخت‌های آتی حفظ کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان درخصوص پرداختی‌های بیمه بیکاری در استان نیز مطرح کرد: هم‌اکنون بالغ‌بر دو هزار و 517 مقرری بیمه بیکاری در استان تاپایان سال 99 داریم؛ به این افراد بالغ‌بر 66 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

حمزه‌لویی اظهار کرد: تعداد 800 نفر در قالب بیمه بیکاری کرونا به سبب تعطیلی کارگاه‌هایشان از خدمات مربوطه بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان از اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان نیز سخن گفت و افزود: مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان، 31 تیرماه به پایان می‌رسد؛ کارفرمایان و صاحبان مشاغل تنها تا پایان این هفته فرصت دارند با ارسال درخواست خود، از مزایای بخشودگی جرائم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری مکلف به وصول منابع برای مدیریت هزینه‌ها هستیم عنوان کرد: سال گذشته دو اتفاق خوبی در سازمان افتاد و تامین اجتماعی مانند سایر صندوق‌ها طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در دو مرحله فروردین و اسفندماه انجام داد.

حمزه‌لویی در ادامه مطرح کرد: با توجه به حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه تأمین اجتماعی از پایان سال گذشته، افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره چهار ستاره 1420 ستاره یک مربع (1 #* 4 * 1420 #) از قطع بیمه یا برخورداری خود از حمایت درمانی خود به‌صورت غیر حضوری مطلع شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز