خبرگزاری کار ایران

شهردار سی سخت:

۱۵ خانواده زلزله زده سی سختی اقدامی برای ساخت خانه نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۴۵

شهردار سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از صادر نشدن پروانه شهرداری برای 15 خانواده زلزله زده سی سختی خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " علی فرد " در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ خانواده زلزله زده سی سخت تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت خانه نکردند، این تعداد خانواده طبق طرح جامع نمی توانند اقدام به ساخت خانه کنند و حد نصاب ها برای سطح اشغال طراحی شده مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است که نیاز است حد نصاب برای این ساختمان ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: البته هم اکنون یکی از دغدغه های کنونی شهرداری سی سخت مربوط به افرادی است که در طرح تعریض، اماکن شان در این طرح قرار گرفته اند که باید با حمایت مسئولان استانی و همکاری شهروندان به رفع مشکل بپردازیم.

شهردار سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد در شهرداری سی سخت با کوتاه کردن روند اداری صدور پروانه و افزایش تعداد کارشناسان صدور پروانه تسریع و کار بازسازی واحدهای تخریب شده در این شهر صورت گرفت و صدور پروانه ساخت بصورت رایگان انجام شد.

فرد گفت: از محل صدور پروانه ساخت برای زلزله زدگان شهر سی سخت شهرداری به صورت رایگان پروانه ساخت برای دیدگان صادر کرده است قرار شد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری تخصیص داده شود که از این میزان تاکنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان داده شد.

وی با بیان اینکه زلزله سی سخت با خسارات زیاد مالی، مصدوم شدن تعدادی از شهروندان و مشکلات روحی ناشی از این حادثه طبیعی همراه بود، اما این تهدید فرصتی در اختیار شهرداری این شهر قرار داد تا بتواند طرح جامع شهری را پیاده کند، اظهارداشت: در زمینه طرح جامع شهری بانک اطلاعاتی تهیه شد و ۴۰ درصد از ارزیابی های وضعیت ساختمان ها در زلزله از طریق این بانک اطلاعاتی صورت گرفت و همچنین ۵۶۰ بازدید از وضعیت جانمایی ساختمان ها و سازه ها انجام شد.

شهردار سی سخت گفت:  ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس رایگان از طریق ناوگان حمل و نقل، حمل و آوار برداری با هشت هزار ساعت کار کرد توسط ماشین آلات، حمل و پیاده سازی ۴۰۰ فقره کانکس توسط جرثقیل این شهرداری و صدور ۸۵۰ پروانه ساختمانی برای زلزله زدگان بصورت رایگان در کمترین زمان ممکن از جمله این اقدامات است.

به گزارش ایلنا،  شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در فاصله ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

جمعیت شهر سی سخت حدود ۹ هزار نفر است.

ارتفاعات دنا ، کوه گُل ، چشمه میشی ، پارک اندرسا و تاکستان های انبوه از زیباترین اماکن سیاحتی شهر سی سخت محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز