خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل، میراث‌فرهنگی، استان زنجان، تاکید کرد؛

صنایع‌ دستی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۰۶

مدیر‌کل، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، با اشاره به تحقق تعهد اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: صنایع‌ دستی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر ارجمند، مدیر‌کل، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: کارگروه اشتغال استان در استانداری زنجان با دستور کار بررسی عملکرد استان در برنامه‌های اشتغال‌زایی سال 99 و همچنین بررسی برنامه‌های سال 1400 استان برگزار شد و از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در تحقق اشتغال تعهد شده تقدیر و تشکر شد.

 ارجمند، ادامه داد: هدف اصلی این کارگروه تحقق اشتغال محول شده، سامان بخشی به‌نظام فعالیت، سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال، ارتقاء سطح درآمد و معیشت و رفع مشکل بیکاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: حوزه صنایع‌دستی و گردشگری دو حوزه اشتغال آفرین هستند که به درآمدزایی افراد خصوصاً جوانان و بانوان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است، ابراز داشت: توسعه این صنعت به توسعه اشتغال و اقتصاد بسیار کمک می‌کند. برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و صادرات صنایع‌دستی در استان پیش‌بینی‌شده است.

ارجمند اضافه کرد: تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به‌منظور حمایت از کارآفرینی و ایجاد و توسعه کسب‌ و کارهای رسته‌های مختلف من‌جمله گردشگری و صنایع‌دستی و تقویت اقتصاد جوامع میزبان یا محلی پرداخت می‌گردد و نتیجه آن افزایش اشتغال‌زایی، آبادانی مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به‌سوی شهرها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در سال 99 بیش از 90 میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا، کمک‌های فنی و اعتباری، اعتبارات روستایی توسعه ملی، اعتبارات تبصره و 18 مشاغل خانگی باهدف رونق گرفتن صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

وی اظهار کرد: توجه به تولیدات صنایع‌دستی و نیز رونق گردشگری در مناطق روستایی به‌طور حتم منجر به توسعه پایدار روستاها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز