خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای جذب سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۴۱

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با تصویب منطقه آزاد اینچه برون که مورد تایید شورای نگهبان و مجلس قرار گرفته است، یکی از فرصت های بزرگ برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی به گلستان است.

سعید مازندرانی در گفت وگو با ایلنا اظهارکرد: در بخش اشتغال، اداره کل تعاون و کار رفاه  اجتماعی گلستان به عنوان دستگاه پیگیر ایجاد فرصت های شغلی و ارائه تسهیلات به کارآفرینان  و بنگاه های اقتصادی از محل تسهیلات روستایی مربوط به تعاونی ها  اقدامات زیادی در سال گذشته انجام داده است.

مازندرانی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی که در قالب بیش از ۶ هزار طرح و با ایجاد ۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برای روستایان  به مبلغ ۵۰۰ میلیارد  تومان با کارمزد ۴ درصد انجام شد، باعث ایجاد اشتغال و راه اندازی کارگاه‌های روستایی در زمینه تولید قارچ، گیاهان دارویی، دام، گردشگری و... شده است.

وی افزود: در زمینه کمک به مشاعل نو و فناورانه بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات با درصد پایین به افرادی که ایده نو در زمینه فناوری اطلاعات، بازاریابی فروش و.... دارند معرفی به بانک داشتیم.

مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در بخش تعاونی های که دچار مشکل شدند و نیاز به توسعه سرمایه گذاری داشتند پراخت شده است.

وی یادآور شد:بازده عملکرد سیاست های اشتغال‌زایی با همکاری دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و.... منجر به کاهش نرخ بیکاری در سه ماه اول سال شد و به ۷/۷ دهم درصد رسید. در سال گذشته ۹/۷ دهم درصد بوده است و نزدیک به دو درصد کاهش بیکاری در گلستان داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در استان گلستان صنایع بزرگ وجود ندارد و تصویب منطقه آزاد اینچه برون یکی از فرصت های بزرگ برای ایجاد اشتغال و استقرار بنگاه های اقتصادی است و با معافیت های مالیاتی که دارد و با روان سازی مقررات در خصوص ایجاد بنگاه های اقتصادی و تولیدی می‌توان جذب سرمایه داخلی و خارجی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز