خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایری استان مطرح کرد؛

توزیع 2 هزار و 500 تُن نهاده دامی ویژه عشایر استان سمنان/ افزایش 15.5 درصدی خانوار عشایری استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۹۴

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن نهاده های دامی به عشایر استان سمنان توزیع و در روزهای آینده نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی دیگر در بین عشایر استان سمنان توزیع می شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد سعیدی گفت: ۱۳ شرکت تعاونی عشایر در استان سمنان وجود دارد که بر اساس آخرین سرشماری تعداد خانوار عشایری در استان سمنان 3 هزار و 672 خانوار است.

وی ادامه داد: تعداد خانوار عشایری استان سمنان در آخرین سرشماری به نسبت سرشماری سال ۱۳۹۷ ، ۱۵.۵ درصد افزایش یافته است.

سعیدی تصریح کرد: پایش دام عشایر استان سمنان از روزهای آینده آغاز می شود و ارائه خدمات به عشایر براساس سرانه دام خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ هزار تن نهاده دامی در بین عشایر استان سمنان توزیع شد که از این میزان ۷ هزار و ۳۰۰ تن جو خام و مابقی آن کنسانتره پایه و خام بود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بیان کرد: براساس آخرین برآورد برای زمستان گذرانی عشایر استان سمنان بیش از ۸۰ هزار تن نهاده های دامی نیاز است.

وی گفت: در کنار توزیع نهاده های دامی توزیع ۲۶۰ تن آرد ، تامین آب ، لایروبی قنوات ، ارائه تسهیلات به عشایر استان سمنان خدمات دهی شد.

سعیدی با اشاره به اینکه از 8 تیرماه تاکنون یک هزار و ۵۴۰ راس دام سبک عشایر استان سمنان کشتار شد افزود: در ماه های گذشته 9 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر استان سمنان تخصیص یافت که تاکنون 6 میلیارد تومان آن توزیع و 3 میلیارد تومان دیگر در آینده نزدیک توزیع می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز