خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک و شازند در شرایط ناسالم قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۸۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک و شازند امروز دوشنبه برای تمامی گروه‌های سنی در وضعیت ناسالم است. آلاینده مسئول در این آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و منشا آن گرد و غبار منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه روز اخیر به 103 رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های حساس سنی است. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت 10 صبح امروز دوشنبه به 137 رسید که نشانگر وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، شاخص لحظه‌ای هوای شازند نیز در ساعت 10 صبح امروز دوشنبه به 160 رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: در چنین شرایطی نیاز است مردم در شرایط ناسالم هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند. همچنین می‌طلبد شهروندان از حضور در محیط‌های شلوغ و پرتردد شهری خودداری کنند.

اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 44 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز