خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛

افزایش 5 برابری روزهای ناسالم هوا در اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۷۲

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس شاخص‌های سنجش آلودگی هوا برای کلانشهر اراک، تعداد روزهای ناسالم و با کیفیت نامناسب سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 برابر افزایش یافته که این موضوع زنگ هشدار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: اراک در فهرست کلانشهرهای آلوده کشور قرار دارد و 44 روز ناسالم را در کارنامه سال جاری خود ثبت کرده است. در حالی که شمار روزهای ناسالم هوا برای این شهر در مدت مشابه سال گذشته 9 روز بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در شاخص کیفی آلاینده‌های هوای کلانشهر اراک 37 روز برای گروه‌های سنی حساس و 7 روز برای تمامی گروه‌های سنی، به صورت ناسالم بوده است. آلاینده مسئول در تمام روزهای ناسالم هوای اراک در سال جاری ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بوده است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: اراک در  9 روز اخیر به‌ صورت متوالی شرایط ناسالم هوا را داشته و در چنین شرایطی انتظار می رود مردم برای حفظ سلامتی خود در روزهای ناسالم هوا، به هیچ عنوان در فضای باز تردد نکنند.

محرابیان تصریح کرد: کلانشهر اراک در کارنامه سال جاری خود تنها 7 روز با شاخص کیفی استاندارد هوای پاک را ثبت کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز