خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مشکل امروز ما مراجعه نکردن برخی برای دریافت واکسن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۲۴

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، یکی از مشکلات امروز عدم مراجعه برخی افراد برای دریافت واکسن است که امیدواریم این افراد به زودی به مراکز تجمیعی واکسن در سطح استان زنجان مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، در جمع خبرنگاران استان زنجان، در خصوص احتمال عدم ارسال واکسن از کوبا به ایران، اظهار داشت: این شبهه که کوبا به ما واکسن نخواهد داد از سوی انیستتو پاستور رد شد و ما همچنان دریافت کننده واکسن از این کشور خواهیم بود اما میزان و تعداد واکسن باید اطلاع رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با بیان اینکه تزریق واکسن در افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند از شش ماه به یک ماه تغییر کرده است، افزود: اگر فردی بین دوز اول و دوز دوم دریافت واکسن علائم کرونا داشته و به کرونا مبتلا شود یک ماه بعد از ابتلا باید روند واکسیناسیون را تکرار کند.

قزلباش، گفت: علائم کرونا در کودکان همچون بزرگسالان بوده و تفاوتی ندارد اما برخی علائم همچون علائم گوارشی می‌تواند در کودکان برجسته‌تر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه در فصل تابستان با شیوع اسهال حاد در کودکان مواجه هستیم اما تشخیص کرونا بودن آن بر اساس پزشک انجام می‌شود، افزود: مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ در کودکان بیشتر منشا ویروسی غیر از کرونا دارد اما نیاز به مراجعه پزشک برای تشخیص درست است.

وی، در خصوص علت سرایت پذیری سریع ویروس دلتا، گفت: ابتلای تعداد بیشتر بستگی به ساختار و ساختمان ویروس دارد که قابلیت انتقال آن را سریع‌تر کرده است.

قزلباش، با اشاره به اینکه هیچ یک از واکسن‌هایی که در کشور تزریق می‌شود موجب ابتلا به کرونا نمی‌شود، ادامه داد: اما ممکن است برخی افراد قبل از واکسن بیمار شده باشند.

این مسئول بهداشتی درمانی دراستان، تصریح کرد: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند باید همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا باشند چرا که هنوز میزان واکسیناسیون به حدی نرسیده است که موجب قطع زنجیره بیماری کرونا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، یادآورشد: خوشبختانه از هفته گذشته روند واکسیناسیون در استان زنجان بهتر شده است و واکسیناسیون افراد بالای 60 سال آغاز شده است که روند خوبی دارد.

قزلباش، با بیان اینکه در روز گذشته بیش از 7 هزار و 500 دوز واکسن تزریق شد که امیدواریم در چند روز آینده به 10 هزار دوز برسد، ادامه داد: ورود واکسن به کشور طی هفته گذشته و جاری روال خوبی بوده است و 11 میلیون دوز واکسن وارد کشور و توزیع شده است که در این هفته نیز شاهد ورود تعداد قابل توجهی واکسن خواهیم بود.

وی، گفت: گروه‌های سنی که اجازه ثبت‌نام در سامانه را دارند حتما باید به سامانه مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند که در فاصله زمانی بسیار کوتاهی با این افراد تماس گرفته می‌شود.

به گفته قزلباش، یکی از مشکلات امروز عدم مراجعه برخی افراد برای دریافت واکسن است که امیدواریم این افراد به زودی به مراکز تجمیعی واکسن در سطح استان زنجان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ، ادامه داد: دوز دوم واکسن آسترازنکا به زودی به کشور می‌رسد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

قزلباش، ادامه داد: درخواست اول بسیاری از همشهریان دریافت واکسن برکت است و خوشبختانه استقبال خوبی از این نوع واکسن در استان زنجان شده است.

وی، با بیان اینکه تزریق واکسن کاملا اختیاری است و هیچ‌کس نمی‌تواند فردی را مجبور به تزرق واکسن کند، یادآور شد: در هیج نقطه استان هیچ کسی حق ندارد مردم را به تزریق واکسن وادار کند اما می‌تواند توصیه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، در پایان اضافه کرد: مرحله سوم کارآزمایی بالینی در زنجان به اتمام رسید که مرحله بعدی نیز وجود دارد که از این افراد نمونه خون اخذ می‌شود تا نتایج مشخص شود که تا کنون نتایج آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز