خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد:

تامین بیش از ۳۵۰۰ تن قیر مورد نیاز شهرداری‌های خراسان رضوی توسط سازمان همیاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۱۱

​مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از تامین بیش از۳۵۰۰ تن قیر مصرفی مورد نیاز شهرداری‌های استان با استفاده از توان بازرگانی و منابع اقتصادی سازمان همیاری از طریق جذب اوراق خزانه اسلامی شهرداریها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری با بیان این مطلب گفت: قیر یکی از کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز و پر مصرف حوزه مدیریت شهری است که تامین آن نقش موثری در پیشبرد برنامه ها و فعالیتهای توسعه ای شهرداری‌ها در احداث معابر شهری، آسفالت و روکش خیابان ها و ... خواهد داشت.

وی با اشاره به رسالت و وظایف تعیین شده برای حوزه  بازرگانی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی افزود: بر این اساس حوزه بازرگانی سازمان همیاری به صورت تخصصی در حوزه تامین غیر مورد نیاز شهرداریها ورود پیدا کرده است و با توجه به نقدی بودن خرید قیر در شرایط کنونی، از طرق مختلف سعی در فراهم کردن مطلوب ترین شرایط برای تامین این محصول مهم برای کمک به شهرداری های استان داشته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن پایان سال مالی ۱۳۹۹ شهرداری‌ها در اواخر تیر ماه جاری افزود: با توجه به دشواری های مالی و نبود نقدینگی در شهرداریها، تلاش کردیم با جذب اوراق خزانه اسلامی مربوط به اعتبارات دولتی تملک دارایی که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای انجام هزینه در جهت تامین قیر به شهرداری‌ها ارائه می شود، بیش از ۳۵۰۰ تن از این ماده را با ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان از منابع داخلی و اعتباری سازمان خریداری و به شهرداریها تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از این مقدار قیر برای شهرداریهای کم برخوردار زیر۵۰ هزار نفر جمعیت تهیه شده است، گفت: با تلاش های انجام شده در حوزه مالی و بازرگانی سازمان همیاری نیاز قیر تعدادی از شهرهای بزرگ استان مانند سبزوار، نیشابور و ... نیز بر اساس درخواست های این شهرداریها با در نظر گرفتن شرایط مالی منعطف و تسهیلات ویژه تامی شد.

سنجری تصریح کرد: به طور مثال با تلاش شهرداری سبزوار در ۵ سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت معابر شهری این شهر آسفالت شده است که بخش اعظمی از قیر مورد نیاز برای این امر با همت و تلاش واحد بازرگانی سازمان همیاری تامین و در اختیار این شهرداری قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه معاونت بازرگانی  سازمان همیاری، علاوه بر شهرداریها، همکاری های خوبی در بخش تامین قیر با دیگر نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی مانند بنیاد مسکن،  راه و شهرسازی و ... و همچنین دیگر کالاها و تجهیزات و نیازمندیهای آنها در دستور کار سازمان قرار دارد که بر اساس تفاهم نامه و قراردادهایی در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز