خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

پلمب ۹ وسیله به دلیل غیراستاندارد بودن از شهربازی‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۹۷

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۹ مورد از وسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی موجود در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان امسال به دلیل غیراستاندارد بودن در راستای حفظ ایمنی شهروندان پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس صارمی با اعلام این خبر گفت: این وسایل دارای نقص عملکرد بوده اند و تا زمان تعمیر و دریافت گواهی از شرکت های بازرسی و استاندارد شدن اجازه فعالیت نخواهند داشت.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: ۱۶۱ مورد وسیله بازی در شهربازی های استان قزوین نیز بازرسی شده و در مرحله دریافت گواهی و مجوز بهره برداری هستند که البته زمان دریافت گواهی اجازه بهره برداری به آنها داده نمی شود.

وی یادآور شد: ۲۳ وسیله بازی نصب و مستقر در شهربازی ها و مراکز تفریحی استان قزوین نیز دارای مجوز هستند.

این مسئول گفت: چهار شهربازی در استان قزوین نیز از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد بازرسی شده اند و عدم انطباق فنی ندارند و صدور پروانه بهره برداری برای وسایل و تجهیزات آنها در دست اقدام قرار دارد.

وی یادآور شد: براساس قانون بهره برداران و صاحبان وسایل بازی مستقر در شهر بازی ها مکلف به استانداردسازی و دریافت گواهی استاندارد برای وسایل خود هستند.

صارمی خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل و تجهیزات بازی از حوادث احتمالی و بروز خسارات جانی جلوگیری می کند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین یادآور شد: مسوولیت هرگونه حادثه ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از وسایل و تجهیزات فاقد مجوز استاندارد در شهربازی ها متوجه بهره‌برداران و متولیان خواهد بود.

۲۷ شهربازی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد هشت شهربازی جمع آوری شده و دیگر وجود ندارند و ۹ شهربازی نیز غیرفعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز