خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تکمیل 8 پروژه ورزشی مهم در سال‌جاری / زنان اردبیل حتی یک سالن تخصصی ورزش هم ندارند/ تسویه بدهی تمامی هیأت‌های ورزشی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۷۸

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل رعایت عدالت در بین رشته های ورزشی را از ضروریات توسعه ورزش استان برشمرد و گفت: نگاه جزیره ای در ورزش باعث رکود در ورزش می شود.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت بدهی های اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: ورزش اردبیل در سال‌های اخیر دچار چالش های فراوان بود و اداره کل نیز از این قاعده مستثنی نبود و با حجم بالای بدهی ها مواجه بود.

وی افزود: از بابت بدهی‌های سال های گذشته و شرایط پیش آمده از شیوع کرونا که منجر به تعطیلی ورزش شده بود روزنه ای برای گام برداشتن به سوی پیشرفت در این اداره کل وجود نداشت.

تکمیل 8 پروژه ورزشی مهم در سال‌جاری / زنان اردبیل  حتی یک سالن تخصصی ورزش هم  ندارند/ تسویه بدهی تمامی هیأت‌های ورزشی

پرداخت بدهی 7 میلیاردی سال‌های گذشته / بدهی تمامی هیأت های ورزشی تسویه شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد و احصاء مشکلات ورزش استان از اردیبهشت سال گذشته با مساعدت نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، 5 میلیارد تومان اعتبار برای اداره کل دریافت کردیم و توانستیم بدهی 7 میلیارد و یکصد میلیون تومانی را پرداخت کنیم.

انوشیروانی گفت: با انجام این اقدامات تمامی بدهی‌های هیأت های ورزشی، بدهی به هتل های اقامتی سرعین و رستوران ها و سایر بدهی ها تا آخرین رقم پرداخت شد و پس از آن در صدد رفع مشکلات زیرساختی ورزش برآمدیم.

وی از جذب تمامی اعتبارات در حوزه جوانان خبر داد و گفت: اختلافاتی در حوزه جوانان وجود داشت و مجمع جوانان در حال انحلال بود که با ورود به این مسئله مانع از انحلال مجمع شدیم و مقرر شد با تعامل و همکاری مسائل مرتبط با حوزه جوانان در استان پیش رود.

خروج رشته های ورزشی از حالت رکود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از خروج بسیاری از رشته های ورزشی از حالت رکود در استان خبر داد و گفت: در رشته والیبال قدم های مثبتی برداشته شده و استعدادیابی در این رشته به صورت جدی در حال انجام است و در خصوص رشته بسکتبال نیز که کلا به حالت تعلیق در آمده بود اقداماتی انجام شد و نهایتا مجوز حضور در لیگ دسته یک را اخذ کردیم.

انوشیروانی از ظرفیت بالای اسکی در استان خبر داد و گفت: به لحاظ حمایت از سرمایه گذاران در این رشته، اسکی اردبیل در ماه های اخیر ارتقای 10 رتبه ای داشته و در ردیف 5 استان برتر کشور قرار گرفت.

وی درباره رشته حاکی نیز بیان کرد: متاسفانه در سال های گذشته خبری از حاکی در استان نبود لذا با برنامه ریزی های دقیق در این رشته در حال حاضر رشته ورزشی حاکی در 7 شهرستان استان فعال شده و مدعی کسب یکی از 3 سکوی برتر کشور است.

قهرمان اسبق وزنه برداری جهان ادامه داد: سرمایه گذاری های مهمی در رشته حاکی انجام شده و به دنبال با استعدادیابی های انجام شده و برگزاری برنامه های متنوع علاقمندان به این رشته در سطح استان افزایش یافته و منجر به افزایش 4 برابری بیمه شدگان ورزشی این رشته شده است.

رعایت عدالت بین رشته های ورزشی از ضروریات توسعه ورزش استان

انوشیروانی رعایت عدالت در بین رشته های ورزشی را از ضروریات توسعه ورزش استان برشمرد و افزود: نگاه جزیره ای در ورزش باعث رکود ورزش استان می شود لذا در این راستا برای رشد ورزش باید نگاه ها عدالت محور و حمایتی باشد.

وی با ابراز تاسف از وضعیت کشتی استان تصریح کرد: در روند توسعه رشته کشتی استان مشکلاتی وجود داشته که در حال بررسی و آسیب شناسی هستیم تا کشتی اردبیل را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلایل مختلف علاقه جوانان به رشته وزنه برداری کمتر شده که با برنامه ریزی های انجام شده و سرمایه گذاری مناسب در سال گذشته در این رشته، امیدواریم وزنه برداری مجددا با استقبال پرشور جوانان مواجه شود.

افتتاح خانه وزنه برداری اردبیل تا 2 ماه آینده

انوشیروانی از احداث خانه وزنه برداری در اردبیل و پارس آباد خبر داد و گفت: خوشبختانه این رشته ورزشی در حال احیا است و در حال حاضر در رده های مختلف سنی ورزشکاران اردبیل عضو تیم ملی هستند و خانه وزنه برداری اردبیل تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از تزریق 20 درصد تعهد اعتبار سال 1400 به هیئت های ورزشی استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده در رویداد المپیاد ورزشی زیر 16 سال و شناسایی استعدادهای برتر کشور که در بهمن ماه سالجاری برگزار خواهد شد جایگاه خوبی را در رشته های مختلف کسب کنیم.

عدم وجود سالن های تخصصی ورزشی ویژه بانوان

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به مشکلات زیرساختی خصوصا در حوزه بانوان اذعان کرد: ورزش استان عاری از سالن های تخصصی برای بانوان است و حتی در رشته های مختلف رزمی  چه برای بانوان و چه آقایان سالن های تخصصی مناسب در استان وجود ندارد.

انوشیروانی ادامه داد: با وجود اینکه در رشته ووشو قهرمان جهان داریم، اما سالن اختصاصی واقعی برای این رشته ورزشی در استان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ورزش اردبیل نیازمند حمایت های دولتی و حضور سرمایه گذار برای رفع مشکلات زیرساختی است که در این خصوص از حضور سرمایه گذاران برای توسعه ورزش استقبال می کنیم.

انوشیروانی با اظهار تاسف از فراهم نبودن امکانات اولیه ورزشی برای مردم استان، بیان کرد: در حال حاضر تنها 7 صدم درصد به ازای هر نفر در استان فضای سرپوشیده ورزشی داریم و جمعا 31 سانت فضای ورزشی روباز و سرپوشیده ورزشی برای هم استانی ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش در استان حداقل ها هم وجود ندارد، افزود: با شرایط بسیار دشوار و فعال کردن اماکن و هیأت های ورزشی توانسته ایم تا حدودی ورزش استان را به حرکت در آوریم و در حال حاضر هم در بخش بانوان و هم آقایان پروژه های بسیاری افتتاح شده و استعدادیابی های ورزشی انجام شده و در حال حاضر بسیاری از رشته ها در مرحله تمرین برای اعزام تیم ها به مسابقات مختلف و ارتقای جایگاه استان در این رشته ها هستند.

تکمیل 8 پروژه ورزشی تا آذرماه سال‌جاری

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به لحاظ زیر ساختی انگیزه ای برای کلنگ زنی پروژه های ورزشی وجود ندارد چراکه در حال حاضر 30 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که به عنوان مهمترین مطالبات مردم مطرح است.

انوشیروانی ادامه داد: از این 30 پروژه در حال حاضر عملیات اجرایی 14 پروژه فعال شده و 8 پروژه تا آذرماه سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز