خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در کاشان مطرح شد؛

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاشان زیر ۲۰ درصداست/حرکت کاشان به سمت روزهای سیاه کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۶۱

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: در شرایطی که آمار افراد مبتلا به کرونا در کاشان افزایش یافته، میزان رعایت پروتکل ها در وضعیت قرمز زیر ۲۰ درصد است.

به گزارش ایلنا از کاشان،مسعود دهقانی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در کاشان با بیان اینکه برخی از مدیران و افراد که زمانی مخالف تعطیلی اصناف و یا تعطیلی شهرستان بودند، الان به دلیل ابتلای اقوام خود درخواست تخت در بیمارستان را دارند افزود: ممکن است همه ما در این شرایط قرار بگیریم و پاسخ ما به آنها منفی است،چرا که تخت خالی موجود نیست.

وی افزود: به هیچ وجه موافق برگزاری تجمعات در این شرایط نیستیم و مراسمات ترحیم، عروسی و عزاداری به غیر از افزایش بحران، سود دیگری نخواهد داشت.

دهقانی یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی میان مردم، ادارات دولتی و خصوصی، در واقعیت زیر ۲۰ درصد است که جای تاسف دارد.

مدیر مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه قدرت سرایت کرونای دلتا ۶۰ برابر بیشتر از انواع دیگر است تاکید کرد: علائم کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی است و با علائمی مثل آب ریزش بینی،تب وگلو درد همراه است وضروری است افرادی که واکسن هم زده اند هنگام حضور در تجمعات از ماسک استفاده کنند.

ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تکمیل شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی ( بیمارستان) شهید بهشتی کاشان نیز در این جلسه از تکمیل ظرفیت تخت های بستری این بیمارستان در آغازین روزهای پیک دوم موج پنجم کرونا در این منطقه خبرداد.

 ابوالفضل شجاعی افزود: موج پنجم کرونا از هفته گذشته در کاشان آغاز شده است و تا یکشنبه مورخ ۲۷ تیرماه ۴۹۵ بیمار کرونایی وغیر کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شدند که۳۸۰ بیمار مبتلا به کرونا هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد بیمار بستری مبتلا به کرونا ، تعداد ۹۷ نفر بیمار مبتلا نیز در بخش ریفرال این بیمارستان، هر روز بستری موقت می شوند و داروی رمدسیویر را به صورت سرپایی دریافت می کنند.

به گفته وی، در تمامی بخش های بستری طبقات دوم، سوم و چهارم این بیمارستان بیماران کرونایی بستری هستند و فقط در طبقه اول و مرکز امام علی (ع) بیماران غیر کرونایی بستری شده اند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: این در حالی است که بیماران غیر کرونایی به خاطر ترس از ابتلا به کرونا و رهاکردن درمان، زمانی که حالشان بسیار وخیم می شود و در شرایط نامناسب جسمی قرار می گیرند به بیمارستان مراجعه نموده و بستری می شوند و این وضعیت کار کادر درمان را بسیار دشوار می کند.

 شجاعی، با اشاره انتقال سریعتر و بیماری زایی بیشتر ویروس کووید ۱۹ در موج پنجم تاکید کرد: در این موج جوانان بیشتر درگیر می شوند و سرعت انتقال و میزان مرگ و میر نسبت به چند موج قبلی بیشتر است.

وی تصریح کرد: اگر اقدامات کنترل کننده نداشته باشیم، وضعیت بیماری دشوار خواهد شد.

 شجاعی با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه های بهداشتی توسط شهروندان کمتر مورد توجه واقع شده، یادآور شد: آمار مبتلایان و افراد نیازمند بستری در این مرکز برای بیماران کرونایی و غیر کرونایی طی چند روز گذشته افزایش یافته است؛ بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری از سوی مسئولان و سازمان های مربوطه و همراهی مردم هستیم.

حرکت کاشان به سمت روزهای سیاه کرونایی 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: شهرستان در شرایطی قرار گرفته که از هم اکنون جانمایی محلی برای بستری بیماران کرونایی ضروری است.

وی افزود:سرعت شیوع و ابتلای کرونا در پیک جدید بسیار بالا است و برخلاف دوره قبلی که اکثر بیماران از قشر سالمند بودند ولی متاسفانه در این پیک مبتلایان بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند.

 شجاعی افزایش ابتلای اطفال به کرونا در  پیک پنجم را نگران کننده دانست و یادآور شد:وضعیت فوق العاده و هراسناک شهرستان کاشان نیازمند همکاری و تعامل شهروندان است و در غیر این صورت با کمبود تخت های بیمارستانی و امکانات،خستگی کادر درمان وبهداشت قطعا با بحرانی سخت تر سال قبل مواجه خواهیم شد.

اصناف تحمل تعطیلی مجدد ندارد

مدیر نظارت و بارزسی بر اصناف کاشان هم در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بر کرونا شهرستان گفت: اصناف تحمل تعطیلی مجدد را ندارند و مطمئنا شاهد مقاومت آنها در این خصوص خواهیم بود.

حسین عابدی افزود: پیشگیری از کرونا تنها منحصر به اصناف نیست و لازم است ضمن برخورد با سایر افرادی که در این ارتباط مرتکب قانون شکنی می شوند، مانع برگزاری تجمعات و مراسم های دیگر هم شویم.

وی با بیان اینکه طی این ۱۷ ماه شیوع کرونا هیچ حمایتی از اصناف کاشان صورت نگرفته است یادآور شد: برخلاف صحبت های مدیران و آمار آنها، هیچ کدام از اصناف موفق به دریافت وام های کرونایی به دلیل شرایط سخت بانکی و همچنین مبلغ بسیار ناچیز آن نشده اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز