خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه کاشان خبر داد؛

تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان/ رایزنی برای استقرار مبتلایان به کرونا در بیمارستان صحرایی/ لغو اقامه نماز جمعه در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۱۹

فرماندار ویژه کاشان گفت: ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده و پیش بینی لازم برای افزایش مکان های نگهداری بیماران و حتی استقرار بیمارستان صحرایی در حال انجام است.

به گزارش خبر نگار ایلنا از کاشان، علی اکبر مرتضایی در ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت:فرمانداری کاشان هیچ مجوز ترددی برای سفر به شهرهای شمالی کشور صادر نمی کند و این تصمیم در راستای کمک به کادر در مان گرفته شده است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا و اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی خاطر نشان کرد: در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان مصوب شد هیچ مدرسه ویا موسسه آموزشی حق برگزاری کلاس به شکل حضوری ندارد و اگر تخلفی مشاهده شود حتما برخورد اداری و انضباطی می شود.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: نظارت بر رفت و آمدها به روستا ها و شهرهای همجوار، عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک، محدود شدن برگه های تردد و همچنین کاهش نور پارک ها به منظور جلوگیری از حضور شهروندان از جمله برنامه‌های فرمانداری برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

 رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان گفت: طرح محدودیت هوشمند کرونایی در شهرستان با تاکید ویژه به ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تقویت می شود.

 مرتضایی اظهار داشت: تاکید بیشتر ما بر استفاده از ماسک در همه مکان‌ها و ادارات و معابر است، هر مجموعه صنفی و حتی رانندگان تاکسی، اتوبوس و ادارات و بانک ها باید از پذیرش افراد بدون ماسک و ارائه خدمات به آنها خودداری نموده و حتی به آنها تذکر دهند. 

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده وجود افراد فاقد ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر مغازه، صنف یا مجموعه و ادارات با مسئول آن واحد برخورد و با اخطار کتبی و پلمب و جریمه مواجه می شود.

فرماندار ویژه کاشان درباره برگزاری مراسم های عرفه، عزاداری محرم و نمازجمعه افزود: طبق پروتکل های اعلامی قرارگاه عملیاتی کرونا، تجمع های مذهبی مانند دعای عرفه و هرگونه عزاداری صرفا باید در مکان های باز و با فاصله گذاری اجتماعی  به صورت محدود برگزار و مسئول برگزارکننده باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشد و همچنین با وضعیت فعلی نمازجمعه نیز تا اطلاع ثانوی در شهرستان اقامه نمی شود.

مرتضایی در خصوص برگزاری مراسم و تجمع در آرامستان های شهرستان، گفت: همه آرمستان ها در سطح شهرستان باید بسته و از ورود افراد و هرگونه برگزاری مراسم خودداری کرده و همچنین در اماکن و مراکز گردشگری نیز از پذیرش گردشگران و مسافران جلوگیری شود.

رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان بیان داشت: ما بر مشکلات، سختی ها و گرفتاری مردم و همچنین بار روانی سختی که بیماری کرونا بر خانواده ها وارد کرده آگاه هستیم و از مردم فهیم تقاضا داریم استفاده از ماسک را جزو اولویت خود قرار دهند، چراکه بدون همراهی و کمک آحاد مردم امکان مهار کرونا وجود ندارد.

 وی تاکید کرد: افراد و دستگاه هایی که برنامه های تجمعی را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی نموده اند تذکر و اخطار لازم را داده ایم که در صورت تکرار برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.

رئیس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص ممنوعیت تردد و جلوگیری از ورود افراد غیربومی به کاشان گفت: گیت های ایست و کنترل در مبادی ورودی کاشان که به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده و با کمک بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی تقویب می شود و سختگیری بیشتری بر ورود و خروج خودرو ها انجام می شود و همچنین مجوزهای تردد خودرو صرفاً برای امور درمانی پس از بررسی مدارک پزشکی و امور قضایی با معرفی نامه دادگستری و سامانه ابلاغ قضایی صادر می شود.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: پیش بینی لازم برای افزایش مکان های نگهداری بیماران و حتی استقرار بیمارستان صحرایی در حال انجام است و ضرورت دارد بیمارستان های خصوصی شهرستان نیز سهم خود را در مبارزه با بیماری کرونا پرداخت کرده و بخش هایی از بیمارستان خود را به بستری و مراقبت از بیماران کرونایی اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز