خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر صورت گرفت؛

بهره‌برداری از سه طرح دام و طیور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷۸۸

با بهره‌برداری از سه طرح دام و طیور در استان زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 285 نفر در استان فراهم شده و 8 هزار و 150 میلیارد ریال برای آن‌ها اعتبار صرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، صبح امروز در سه شهرستان آبیک، تاکستان و بوئین زهرا سه طرح صنعتی به بهره‌برداری رسید که دامپروری شرکت کشت و صنعت خوشه دشت همت آبیک، واحد پرورش دام سبک در بوئین زهرا و مرغداری مرغ تخم گذار در تامستان از جمله آن‌ها بود.

دامپروری آبیک با 5 هزار و 500 گاو شیرده ظرفیت تولید روزانه 35 تن شیر را دارد و برای 195 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.

این طرح در وسعت 37 هکتار و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

واحد پرورش گوسفند بوئین زهرا نیز با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال در وسعت پنج هکتار به بهره‌برداری رسیده و با 5 هزار و 500 راس دام سبک زمینه اشتغال 70 نفر را فراهم می‌کند و پنج هزار راس دام از اروپا وارد کرده است.

مرغداری مرغ تخم گذار نودهک تاکستان نیز با اعتبار 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال مستقیم 20 نفر را فراهم کرده است

مرغداری شرکت کشاورزی مرع تخم گذار در نودهک تاکستان با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار قطعه نیز دیگر طرح صنعت دام و طیور استان قزوین بود که به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی 20 درصد پولت مرغداری‌های تخم‌گذار استان را تامین کرده و ورود پولت از سایر استان‌ها را کاهش می‌دهد، ظرفیت این واحد 600 هزار پولت در سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز