خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

قزوین استان دوم در تولید ذرت علوفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷۰۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین در تولید ذرت علوفه‌ای در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و در 26 هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت 58 تن در هر هکتار برداشت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی در نشست تخصصی افزایش تولید و بهبود کیفیت ذرت که صبح امروز برگزار شد گفت: در سال زراعی جاری 287 هکتار از مزارع استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته، از این میزان در سال 290 هزار تن محصولات زراعی و 625 هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در ساتان قزوین طرح‌های کشاورزی خوبی اجرا شده که در سطح کشور نیز مطرح است و  پروژه ایران سیمیت، معرفی ارقام برتر بذر گندم دیم مانند باران، طرح الگوی کشت دیم، طرح‌سیدا، تولید محصول سالم و یاوران تولید از جمله آن‌ها هستند.

وی ابراز کرد: راه اندازی سامانه توزیع کود در طرح یاوران تولید برای اولین بار در کشور در استان قزوین اتفاق افتاد و وزیر جهاد کشاورزی با اتسقبال از آن خواستار راه اندازی آن در سایر استان‌ها شد.

این مسئول ادامه داد: طی چند سال گذشته استفاده از ظرفیت زنان روستایی و توانمندسازی و اشتغالزایی برای آنان یز مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا سه میلیارد تومان به صندوق‌های زنان روستایی استان تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: استان قزوین در تولید ذرت علوفه‌ای در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و در 26 هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت 58 تن در هر هکتار برداشت دارد.

اسماعیلی گفت: طرح کشاورزی مشارکتی دانش‌بنیان کشت ذرت در سه استان بعنوان پایلوت اجرا می‌شود که استان قزوین نیز جزء آن‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز