خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در گفت وگو با ایلنا :

خسارت‌های ناشی از قطعی برق قابل جبران نیست/ کاهش خط تولید کارخانه‌ها با تکرار بی برقی‌های مستمر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۶۸۲

رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن وکشاورزی گرگان گفت: بروز قطعی های مکرر برق در استان گلستان، زیان های سنگینی برای واحد های تولیدی به بار آورد که این خسارت ها قابل جبران نیست.

علی محمد چوپانی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران دارای یک اقلیم خشک است و روز به روز سطح آب های زیرزمینی در آن کاهش پیدا می‌کند، با پدیده ای به نام فرونشست زمین مواجه هستیم.

چوپانی با اشاره به اینکه استان گلستان در جوار دریای خزر قرار دارد اظهار کرد: طی سه سال گذشته شرکتی پیگیر مجوز برداشت آب دریا برای شیرین کردن بود که خوشبختانه در ماه جاری با موافقت وزارت نیرو  با موضوع شیرین سازی، سالانه چند میلیون متر مکعب آب دریا برداشت و شیرین می شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد شیرین سازی آب دریا توسط اتاق بازرگانی گرگان، سه سال پیش مطرح شد که می‌توان آب استان را در بخش های کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و... تامین کرد و همچنین به استان‌های همجوار آب منتقل کرد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان یادآور شد: با افزایش قطعی برق، خط تولید کارخانه ها بهم می‌ریزد و اگر تولید مواد شیمیایی انجام شود خسارت های ناشی از قطعی برق قابل جبران نیست.

چوپانی خاطر نشان کرد: با قطع شدن برق، کارخانه‌ها تنها می‌توانند با یک سوم تولید داشته باشند که این موضوع، کل خط تولید کارخانه ها را دچار مشکل می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز