خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست بوئین زهرا:

پسماندهای پزشکی بوئین زهرا باید در سامانه جامع محیط زیست ثبت شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۵۴۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا گفت: تمامی مطب‌ها و درمانگاه‌های شهرستان بوئین زهرا که با شرکت‌های مجاز انتقال پسماند پزشکی قرارداد دارند باید تمامی نقل و انتقالات را از طریق سامانه جامع محیط زیست انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، رامین رمضانی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بوئین‌زهرا گفت: جهاد کشاورزی به استناد تصمیمات جلسه کارگروه پسماند شهرستان باید نسبت به اعلام آمارمیزان تولید پسماندهای ویژه کشاورزی خصوصاً سموم دفع آفات و ظروف مربوطه در سطح شهرستان به اداره محیط زیست به صورت سه ماهه اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا ادامه داد: لازم است جهاد کشاورزی پیگیری لازم برای انتقال پسماندها توسط واحدهای کشاورزی به سایت پسماند صنعتی و ویژه استان از طریق سامانه محیط زیست انسانی   IRANEMP.IRبرای امحاء به عمل آورده و نام واحدهای متخلف را برای برخورد قانونی به محیط زیست اعلام کند.

وی اظهار کرد: لازم است اداره دامپزشکی نیز نسبت به اعلام آمار میزان تولید پسماندهای ویژه دامپزشکی خصوصاً دارو ها، مواد بیولوژیکی و سایر موارد در سطح شهرستان به اداره محیط زیست بصورت سه ماهه اقدام کرده و نام واحدهای متخلف را برای برخورد قانونی به محیط زیست اعلام  و همچنین نظرات خود را در این خصوص کتبا به این اداره ارسال کند.

رمضانی تصریح کرد: تمامی مطب‌ها و درمانگاه‌های شهرستان که با شرکت‌های مجاز انتقال پسماند پزشکی قرارداد دارند باید تمامی نقل و انتقال را از طریق سامانه جامع محیط زیست انجام دهند.

وی عنوان کرد: لازم  است شهرداری سگزآباد نسبت به تامین نیروی  نگهبانی سایت بصورت 24 ساعته جهت جلوگیری از تخلیه‌های غیرمجاز اقدام و نسبت به حصارکشی سایت نخاله ساختمانی تا پایان سالجاری اقدام کند.

رمضانی در پایان گفت: باید تمامی پیمانکاران و خودروهای نقل و انتقال پسماند مطابق ماده 18 آئین نامه اجرایی پسماند نسبت به اخذ گواهینامه مربوطه از سازمان مدیریت پسماند اقدام و بیمارستان امیرالمومنین (ع) نسبت به گزارش خوداظهاری وضعیت کارکرد دستگاه بی خطرسازی  و کالیبراسیون آن به صورت فصلی به اداره محیط زیست اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز