خبرگزاری کار ایران

در نشست رؤسای شورای هیأت‌های مذهبی کل کشور در مشهد عنوان شد؛

هیأت‌های مذهبی برخلاف سال گذشته،امسال برنامه عزاداری دارند/ بر‌عکس سایر جوامع با توسل به ائمه اطهار(ع) کرونا به خوبی در کشور مدیریت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۳۵۵

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برخی از هیأت‌های مذهبی محرم سال گذشته نتوانستند متناسب با دستورالعمل‌ها برنامه خود را برگزار کنند و لذا برای رعایت سلامت مردم برنامه هیات خود را لغو کردند اما امسال می توانند برنامه خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمید بهرامی در چهارمین نشست رؤسای شورای هیأت‌های مذهبی کل کشور که در مشهد برگزار شد افزود: بر اساس تجربه سال گذشته این سنت مذهبی شیعه با همکاری سایر نهادها و به صورت شبکه‌ای به صورت گسترده اجرا شود.

وی با اشاره به این که در برگزاری مراسم ماه محرم سال گذشته حماسه‌ای ایجاد شد ادامه داد: با توجه به برآوردهای انجام شده برخی از هیأتهای مذهبی سال گذشته نتوانستند متناسب با دستورالعمل‌ها برنامه خود را برگزار کنند و لذا برای رعایت سلامت مردم برنامه هیأت خود را لغو کردند. با حضور مداحان معروف کشور، امکان فعال سازی هیأت هایی که سال گذشته نتوانستند برنامه خود را اجرا کنند امکان پذیر است.

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه‌های مذهبی ماه محرم از قبل از ماه رمضان آغاز شد و این جلسه نیز برای بررسی آخرین دستاوردها و برنامه ها برای هم افزایی بیشتر در اجرای کار تشکیل شد.

بهرامی با بیان این که در کل کشور حدود ۹۰ هزار هیآت مذهبی مشغول به فعالیت هستند افزود: در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر و برای اولین بار در سال گذشته، این مراسم‌ مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار  شد.

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جلسات هماهنگی بین تمام شوراهای مذهبی و نهادهای مرتبط در سطح ملی در حال تشکیل است و تاکنون ۲۷ مصوبه تهیه شده است و اکنون هر کمیته‌ای بر اساس کار مشخص شده، انجام وظیفه خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هنر هیأت های مذهبی در این است که بتوانند جامعه را مجاب کنند که به خوبی امکان برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان فراهم است.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی با اشاره به بحران جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا افزود: کرونا در بسیاری از کشورها بحران ایجاد کرد ولی در کشور ما عکس سایر جوامع با توسل به ائمه اطهار(ع) این بلا به خوبی مدیریت شد زیرا در کنار تمام بلایای طبیعی و غیر طبیعی توسل به نیروی های معنوی خود یک ضریب اطمینان بخش برای رفع گرفتاری‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز