خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی خبر داد:

افزایش مبتلایان به کرونای هندی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۳۴۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به کرونای استان در بخش های بستری، سرپایی و مراقبهای ویژه و فوتی های ناشی از کرونا روند افزایشی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی قلیان در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: شمار فوتی‌های روزانه ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی در حال افزایش است و به ۱۵ نفر در روز رسیده است. در صورتی که در هفته ها و ماه گذشته شمار فوتی های ناشی از کرونا در خراسان رضوی  زیر ۱۰ نفر بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجموعا هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری اند که ۲۶۰ نفر بدحال و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی گفت: تعداد مبتلایان به کرونای استان در بخش های بستری، سرپایی و مراقبت های ویژه و فوتی های ناشی از کرونا روند افزایشی دارد که بیشتر مبتلایان از نوع سویه غالب کرونای هندی است که دارای سرایت پذیری بالایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ورود محموله های جدید واکسن، واکسیناسیون کرونا برای گروه های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی سرعت زیادی گرفته است.

قلیان افزود: هم اکنون افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن فراخوان شده اند و افرادی که پرونده  بهداشتی ندارند با ثبت نام در سامانه واکسیناسیون، برای تزریق واکسن فراخوانده می شوند.

وی بیان کرد: هم اکنون بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن هستند که واکسیناسیون آنها به سرعت در حال انجام است.

به گفته وی، تاکنون ۷۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان خراسان رضوی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز