خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی روبه افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۹۶

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار مبتلایان به کووید۱۹ در آذربایجان‌شرقی به شکل آرام و خفیف در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در یک گفت‌وگوی خبری، بیان کرد: موج پنجم کرونا در استان‌های جنوبی کشور آغاز شده و موارد جدید کرونا و شهرهای قرمز در این منطقه نسبتا زیاد است.

وی با اشاره به این‌که موارد بستری بیماری در آذربایجان شرقی نیز به آرامی در حال افزایش است، افزود: موارد جدید و فوتی‌های کرونا در استان افزایش قابل توجهی ندارند، زیرا وضعیت افزایشی بیماری با دو تا سه هفته فاصله، بر آمار فوتی‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: شهرستان عجبشیر که طی روزهای گذشته به رنگ قرمز درآمده بود، اکنون‌ به وضعیت نارنجی بازگشته و در مقابل، از روز چهارشنبه نیز وضعیت کرونایی شهرستان میانه به رنگ قرمز تغییر کرده است.

درستی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: اکثریت جمعیت بالای ۶۵ ساله استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و برای باقی افراد نیز طی روزهای آتی واکسن تزریق خواهد شد.

وی افزود: از فردا واکسیناسیون افراد ۶۰ تا ۶۵ ساله نیز در استان آغاز خواهد شد که از مردم خواهشمندیم پس از دعوت ماموران بهداشت، با کارت ملی جهت دریافت واکسن مراجعه کنند.

در زمان حاضر آمار فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی تک رقمی است و شمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان نیز به حدود ۵۰۰ نفر می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز