خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال به بازنشستگان و مستمری بگیران بردسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۸۷

رئیس شعبه تامین اجتماعی بردسکن گفت: این سازمان در سال گذشته ۴۳۴ میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند مدت خود به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نوری رضا خطایی در این باره گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین و مهم ترین نهاد در عرصه نظام بیمه ای اجتماعی است که بدون اتکا به بودجه دولتی از محل حق بیمه ها و بیمه شدگان اعتبارات خود را تامین می کند.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی تبعی شهرستان بردسکن را بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ازاین تعداد ۲۶ هزار و ۶۱۷ نفر آنها بیمه شدگان اجباری هستند. 

وی به خدمات این سازمان در بحث تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: این سازمان در شعبه بردسکن تنها در سال گذشته ۴۳۴ میلیارد ریال و در سه ماهه اول امسال ۱۵۸ میلیارد ریال به بازنشستگان و مستمری بگیران  پرداختی داشته است. 

خطایی به طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی دیجیتالی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۳۰ خدمت حضوری به جامعه هدف به صورت غیری حضوری انجام می شود که تاکنون ۲۵ خدمت آن اجرایی و مابقی آن تاپایان امسال غیر حضوری انجام خواهد شد. 

وی افزود: کسانی که از تاریخ ثبت ازدواج آنها ۵ سال نگذشته باشد و حداقل دوسال سابقه بیمه ای داشته باشند می توانند از تسهیلات کمک هزینه ازدواج نیز بهره مند شوند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی بردسکن با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته دفترچه های تامین اجتماعی حذف شده است گفت: تمامی خدمات درمانی با ارائه کد ملی امکان پذیر است و دیگر نیازی به دفترچه درمانی نیست.

خطایی به طرح بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان اشاره کرد و گفت: دراین طرح کارفرمایانی که به سازمان تامین اجتماعی بدهی داشته باشند تاپایان تیرماه فرصت دارند در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام و مشمول  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد میزان بخشودگی شوند و به صورت اقساط ۱۲ تا ۲۴ ماهه بدهی خود را پرداخت کنند.

خطایی همچنین به طرح بیمه ای اقشار مختلف  اشاره کرد و گفت: یکی ازاین طرح ها بیمه  زنان خانه دار و یا دختران مجرد است که  می توانند  با ۱۰ سال سابقه بیمه ای با ۵۵ سال سن  از یک سوم حقوق نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز