خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

نقشه راه توسعه شهرستان رشتخوار به شکل برنامه میان مدت تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۶۹

استاندار خراسان رضوی گفت: ۷۵ مصوبه سفر توسعه برای شهرستان رشتخوار تکلیفی برای همه دستگاه‌های اجرایی استان است. در این راستا سازوکاری در استانداری مشخص کردیم که میزان پیشرفت مصوبات سفرهای شهرستان پیگیری و ۱۵ روز یک بار گزارشی از آنها تا حصول نتیجه به استاندار ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان رشتخوار که با حضور غلامرضا احمدپور نماینده خواف و رشتخوار برگزار شد، اظهار کرد: فرآیند سفرهای شهرستانی با یک برنامه ریزی دقیق در ستاد استانداری انجام می‌گیرد. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این فرآیند با اعزام مدیران متخصص به منطقه، جمع‌آوری و احصای مشکلات قبل از سفر صورت می‌گیرد و سپس منتهی به سفرهای شهرستانی می‌شود تا به شکل میدانی و از نزدیک ضمن گفت‌وگو با مردم برای مشکلات شهرستان چاره‌اندیشی کنیم. 

وی تصریح کرد: طی این فرآیند با توجه به عزمی که در مدیران استان وجود دارد. مصمم هستیم مشکلاتی که بر روی زمین مانده را برای مردم تعیین تکلیف کنیم. 

معتمدیان با بیان اینکه تاکنون به ۲۲ شهرستان و بیش از ۶۰ شهر استان سفر کرده‌ایم،  عنوان کرد: در سفر به شهرستان رشتخوار، ۷۵ مصوبه در حوزه عمرانی و اقتصادی حاصل شد که امیدواریم با کمک و هم‌افزایی مدیران اجرایی، این مصوبات را عملیاتی کنیم. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پتانسیل‌های منطقه‌ای شهرستان رشتخوار خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و دامداری، ظرفیت‌های خوبی در رشتخوار نهفته است که با کمک دستگاه‌های تخصصی در جهت فرآوری محصولات و مزیت‌های نسبی این دو حوزه باید تمرکزی بر روی منطقه داشته باشیم. 

وی متذکر شد: بحث خام فروشی از معضلات جدی ما در بخش کشاورزی است. در این راستا تولیدات خوبی در رشتخوار داریم اما به دلیل عدم فرآوری و بسته بندی محصولات، ارزش افزوده برای کشاورزان ما ایجاد نمی‌شود. لذا باید بتوانیم چند موضوع جدی را در شهرستان نهادینه و اجرایی کنیم. 

معتمدیان در تکمیل سخنان خود افزود: سرمایه گذاری در شهرستان با نگاه دولتی و شرکت‌های ‌خصولتی و استفاده از ظرفیت بنیاد علوی که معین محرومیت زدایی منطقه است قطع یقین تحولات خوبی را برای رشتخوار رقم می‌زند و با این رویکرد  باعث می‌شود با بسته بندی محصولات، برند سازی و تجاری سازی، ارزش افزوده صورت بگیرد. 

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: در حوزه عمرانی بر اساس قولی که به مردم شریف شهرستان رشتخوار داده‌ایم، با نقشه راه توسعه شهرستان یک برنامه میان مدت را تعریف کرده و تکالیف دستگاه‌ها را در آن مشخص کردیم که در حداقل زمان امر توسعه تحقق یابد. 

وی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: ۷۵ مصوبه این سفر تکلیفی برای همه دستگاه‌های اجرایی استان است. در این راستا سازوکاری در استانداری مشخص کردیم که میزان پیشرفت مصوبات سفرهای شهرستان پیگیری و ۱۵ روز یک بار گزارشی از آنها تا حصول نتیجه به استاندار ارائه می‌شود. 

 پیش از برگزاری جلسه جمع‌بندی سفر جمعی از مدیران ارشد استانی در قالب برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از مردم شریف شهرستان رشتخوار دیدار کردند و ضمن استماع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز