خبرگزاری کار ایران

علت تصادفات و واژگونی‌ها در خلخال مشخص شد/ حضور پلیس‌ راه در جاده‌های شهرستان کم رنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۶۲

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خلخال گفت: حضور عوامل پلیس راه در راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان قابل لمس نیست و نقش کنترلی خود را به‌خوبی ایفا نمی کند.

به گزارش ایلنا، معروف خسروی عنوان کرد: علت افزایش تصادفات و واژگونی‌ها در بیش از 900 کیلومتر حوزه استحفاظی شهرستان خلخال بیشتر بخاطر سرعت غیرمجاز است و نمی‌توان با یک اکیپ پلیس راه که آن هم‌ در محل و مسیر مشخصی مستقر می شود این میزان راه را کنترل کرد.

وی تصریح کرد:  برای کنترل سرعت و سبقت غیرمجاز نیاز به تقویت اکیپ‌های پلیس راه و حضور مستمر در راه ها را داریم و تصادف کنندگان اکثرا بومی بوده که تصادفات ناشی از خطای انسانی است و حضور عوامل پلیس راه در راه های حوزه استحفاظی این شهرستان قابل لمس نیست مگر اینکه تصادفی رخ دهد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خلخال با اشاره به هوشمندسازی راه های خلخال گفت: دوربین های  ثبت تخلف در محورهای  این شهرستان چند هزار تخلف ثبت کرده اما یک مورد هم اعمال قانون نشده و مردم می پندارند که این دوربین ها صوری است و علیرغم هزینه های فراوان برای راه اندازی آنها توسط راهداری هیچ گونه ماهیت بازدارندگی ندارند.

خسروی خاطرنشان کرد: دوربین سیار کنترل سرعت که توسط سازمان راهداری تهیه شده و در اختیار پلیس راه استان قرار گرفته باید بررسی کرد سهم شهرستان خلخال از دوربین ها چند مورد است و آیا تا بحال راننده متخلفی در محورهای این شهرستان توسط دوربین سیار پلیس اعمال قانون شده یا نه؟

عضو شورای اداری شهرستان خلخال افزود: مسئله مهم این است که با وجود این سامانه ها و دوربین ها هیچ نیرو و گشت پلیسی وجود ندارد تا بتواند از دوربین استفاده کند و نقش کنترلی خود را به معنای واقعی کلمه انجام دهد.

وی گفت: در راه‌های کوهستانی که علایم ایمنی عمودی وافقی نصب شده ولی متاسفانه هیچ توجهی به تابلوهای رانندگی محدویت سرعت ها نمی شود و در جایی که تابلو حداکثر سرعت ۵۰ نصب شده و راننده ای با سرعت بالای ۱۳۰ کیلومتر مسیر را طی می کند و کسی نیست که سرعت غیرمجاز وی را کنترل و اعمال قانون کند مشخص است چه سر نوشتی در انتظار راننده وسرنشینان آن وسیله نقیله است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال بیان کرد: اولا باید با رعایت قوانین درست رانندگی کنیم ثانیا در تصادفات، بالای 85 درصد خطای انسانی بوده و این مهم را باید پلیس راه کنترل کند نه راهداری چون با دیوار کشی در راه‌ها نمی توان خطای انسانی را کنترل کرد.

خسروی با اشاره به اینکه در 4 ماه گذشته ۲/۵ میلیارد تومان اعتبار جهت ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان خلخال برای خط کشی راه ها،اجرای سیستم روشنایی نقطه ای در 3 نقطه ،تهیه و نصب گاردریل،پایه تابلو و علائم و هم چنین رنگ آمیزی سرعت کاههای آسفالته و مجازی هزینه شده یادآور شد: در مسیر های منتهی به گیلان در سال های گذشته چندین مرحله گاردریل در پرتگاه ها نصب شده بود بعد از یک فصل برفروبی لاشه حفاظ های صدمه دیده از دره جمع آوری شد و عوامل پلیس راه باید بداند که در مناطق برفگیر همچون راه خلخال اسالم وپونل جز دپوی خاک هیچ راه حلی ندارد مگر اینکه همه ساله اعتبار ویژه ای برای تهیه و نصب حفاظ تخصیص دهند که در هیچ جای دنیا این کار را انجام  نمی دهند.

وی تصریح کرد: راه های خلخال اسالم ،پونل، فیروز آباد، خلخال کوثر، خلخال هشتجین خلخال کلور ماسوله نیاز به استقرار و کنترل مستمر پلیس راه دارد در صورتی که به این موضوع توجهی نمی شود و پلیس به خودش هیچ مسئولیتی در جادهای خلخال قائل نمی شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خلخال با بیان اینکه عوامل پلیس راه فقط با حرف های تکراری، تابلو و حفاظ را بهانه ای برای توجیه عدم استقرار  و حضور فعال خود در راهها می کنند افزود: بهتر است پلیس راه خلخال زنجان به جای اظهار نظرهای غیرکارشناسی و غیر اصولی در خصوص وضعیت راه های خلخال،آماری از اعمال قانون رانندگان متخلف و میزان حضور خود در این شهرستان را اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز