خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

شهرداری ها ملزم به جمع آوری و انتقال زباله به مرکز دفن زباله حلقه دره هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۰۷۵

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: شهرداری ها ملزم به جمع آوری و انتقال بموقع پسماندها به مرکز دفن زباله حلقه دره و جلوگیری از هرگونه سوزاندن زباله و ضایعات در مراکز دپوی موقت هستند.

به گزارش ایلنا از البرز، ابوالفضل فانی در سی و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان البرز، خواستار تسریع در راه اندازی سایت امحای پسماندهای صنعتی و ویژه و اجرای برنامه های مدیریت پسماند و ساماندهی مراکز دفع نخاله های ساختمانی در کارگروه مدیریت پسماند استان شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به ابراز گله مندی برخی از شهروندان در خصوص عدم جمع آوری بموقع پسماندهای شهری در مراکز دپوی موقت و گاها سوزاندن آنها توسط عوامل ناشناس، متذکر شد: شهرداری ها ملزم به جمع آوری و انتقال بموقع پسماندها به مرکز دفن زباله حلقه دره و جلوگیری از هرگونه سوزاندن زباله و ضایعات در مراکز دپوی موقت هستند. 

وی اظهار داشت: مدیریت پسماندها به عنوان یکی از چالش‌های مهم استان بوده و ضروری است مدیران اجرایی بر حسب وظایف قانونی، با ارائه برنامه و زمانبندی اجرای آن، اقدامات لازم را برای بهبود و اصلاح روشهای مدیریت پسماند و بویژه  پسماندهای صنعتی و ویژه  بعمل آورند.

وی با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی و آتش زدن بقایای محصولات زراعی از سوی برخی کشاورزان، تاکید کرد: جهاد کشاورزی می بایست ضمن اطلاع رسانی و هشدارهای لازم، آموزشهای تخصصی را به کشاورزان برای پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات خود ارائه کنند.

حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در ابن جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شهرداری های استان برای معرفی مکان های پیشنهادی دفع پسماندهای عمرانی استان و اقدامات صورت گرفته گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، قانون  شهرداری ها و همچنین مصوبات کارگروه پسماند، تمام شهرداری ها موظف به تعیین محل‌های مناسب دفع نخاله های ساختمانی و عمرانی بودند که خوشبختانه این مهم در اکثر شهرداری های استان تحقق پیدا کرد .

در ادامه شهردار شهرهای فردیس و طالقان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص انتخاب محل دپوی پسماندهای عمرانی ارائه کردند. 

 در پایان  پس از جمع بندی  مقرر شد کمیته ای فنی به ریاست مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط تشکیل شود و موارد مرتبط با انتخاب پیمانکار را بررسی و متعاقب آن در کارگروه پسماند تصمیم نهایی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز