خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

کرونا سه کهگیلویه و بویراحمدی را روانه قبرستان کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۹۲۱

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۷۱۰ نفر گذشت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۷۱۳ نفر خبر داد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته سه هم استانی دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه گفت: هم اکنون ۲۳۴ بیمار در بیمارستانهای استان بستری بوده که ۹۶ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بیماران کرونایی بهبود یافته در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۵۱ هزار و ۱۱۴ بیمار برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۴۸۰ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۶ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه است.

یزدان پناه همچنین از ۲۵۲ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نمونه های انجام شده امروز در گچساران ۵۰ درصد،  در لنده ۶۷  درصد و در  دنا ۴۲ درصد مثبت بوده است.

یزدان‌پناه گفت: از مردم خواهش می کنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایند و از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماری‌های ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه کنند.

وی گفت: بیماران کرونایی در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک نکرده و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ کنند.

یزدان پناه گفت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانی که بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزود: با توجه به افزایش تعداد واکسیناسیون تزریقی حتی در روزهای تعطیل، می طلبد مردم بدون فراخوان به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه نکنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز