خبرگزاری کار ایران

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان :

ثبت‌نام 1080 پزشک برای نسخه‌نویسی الکترونیک/6500 بیمارکرونایی در بیمارستان آتیه وغرضی از خدمات درمانی بهره مند شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۴۷۵

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: ۹۸ درصد پزشکان طرف قرار داد، نسخه الکترونیک دارند به‌طوریکه هزار و ۸۰ پزشک از این سامانه، استفاده کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن عروتی موفق در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ آتیه همدان ۱۷۲ تخت فعال و بیمارستان غرضی ۱۴۵ تخت فعال دارد، اظهار کرد: بیمارستان‌های خوبی در استان داریم و سعی کردیم خدمات خوبی ارائه بدهیم و طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، بالای ۹۰ درصد مردم از این خدمات، رضایت دارند.

عروتی موفق گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی از ابتدای بیماری کرونا تاکنون از مجموعه تامین اجتماعی در استان همدان، خدمات پزشکی دریافت کردند و اکنون نیز ۹۴ بیمار کرونایی در این بیمارستان‌ بستری هستند.

وی با اشاره به بیماری کرونا و  تلاش کادر درمان تامین اجتماعی همدان دراین زمینه گفت: در بیمارستان آتیه 90 تخت و در بیمارستان غرضی ملایر 50تخت به بیماران کرونایی اختصاص داشته است که  در ایام پیک چهارم کرونا در بیمارستان آتیه و در بیمارستان غرضی 247 بیمار بستری کرونایی بستری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان اظهار داشت : کادر درمان تامین اجتماعی دلسوزانه به بیماران کرونایی خدمات ارائه می دهند واین در صورتی است که  بیش از450 نفراز همکاران کادر درمان به این بیماری مبتلا شده اند.

عروتی‌موفق با بیان اینکه بیمارستان آتیه در آخرین سالنامه آماری دانشگاه علوم پزشکی همدان، رتبه اول زایمان طبیعی را در سطح استان و رتبه سوم را در سطح کشور دارد تصریح کرد: بر اساس اعتبار سنجی، هر ۲ بیمارستان ما در استان، درجه یک هستند.

 وی با بیان اینکه از نظر تعداد تخت در سطح بیمارستان‌های سازمان جایگاه چهارم را داریم، مطرح کرد: ۶ مرکز سرپایی در استان شامل ۲ مرکز در همدان و در نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و رزن هر کدام یک مرکز که به‌صورت رایگان، خدماتی در بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی، تزریقات و داروخانه ارائه می دهند.

 عروتی‌موفق با اشاره به اینکه قسمتی از فعالیت ما خرید راهبردی است و ما از طریق مراکزی که داریم از آن‌ها خرید خدمت می‌کنیم، یادآور شد: ۹۸ درصد پزشکان طرف قرار داد، نسخه الکترونیک دارند به‌طوریکه هزار و ۸۰ پزشک از این سامانه، استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی برای نسخه الکترونیکی تشویقی در نظر گرفته به این صورت که 80درصد مبلغ کار تا ساعت ۱۲ شب به حساب پزشک واریز می‌شود گفت: برای داروخانه ۳۰ درصد طبق درخواست خود آنها پایان هر ماه پرداخت می‌شود و مابقی نیز با بررسی لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با مکانیزه شدن روند دریافت استراحت پزشکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و پزشکان فقط یکبار باید برای بررسی بالینی، مراجعه کنند.

عروتی موفق همچنین از توافق این سازمان با وزارت بهداشت برای اجرای طرح صیانت مالی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان‌های فاقد مرکز ملکی خبر داد و گفت: همه بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرهای فاقد مرکز ملکی تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات بستری رایگان را از بیمارستان‌های دولتی دریافت کنند و سازمان تأمین اجتماعی ۱۰ درصد فرانشیز سهم بیمار را نیز در این بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۸۳۲ هزار ویزیت پزشک عمومی، ۱۶۴ هزار مورد ویزیت متخصص، ۲۰ هزار ویزیت دندانپزشک، هفت‌هزار و ۷۰۰ ام آر آی، ۲۴ هزار سی تی اسکن انجام شده است.

عروتی‌موفق افزود: با پیگیری انجام شده، ۱۴ آمبولانس خریداری در بحث هتلینگ از سال ۹۷، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بیمارستان آتیه و سه میلیارد تومان در بیمارستان غرضی هزینه شد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان همدان از راه‌اندازی ۶ تخت دیالیز در بیمارستان آتیه خبر داد و گفت: طی دو هفته اخیر بیماران دیالیزی به بیمارستان آتیه مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت درمانگاه شهرستان بهار خبر داد و افزود: در این ایام دستگاه MRI برای بیمارستان آتیه و سی تی اسکن برای هر دو بیمارستان ملکی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۴.۵ میلیارد تومان برای ارتقای بیمارستان آتیه هزینه شده و ۳ میلیارد تومان نیز در بیمارستان غرضی عنوان کرد:‌ ارتقای هتلینگ در چهار محور ساخت و ساز، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز، تهیه امکانات رفاهی برای بیمار و بهسازی و بهداشتی پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه گزاری خدمات پرستاری در سازمان مرکزی اجرایی می شود و مراحل اولیه طی می‌شود در ادامه بیان کرد: اعتبارات امسال بخش درمان تامین اجتماعی استان ۵۶۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز