خبرگزاری کار ایران

امسال اتفاق می افتد؛

ایجاد ۱۴۰۰ واحد کارگاهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۳۲۹

معاون وزیرصمت، با اشاره به ایجاد ۱۴۰۰ واحد کارگاهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور، گفت: شاهد افزایش ۸۰ درصدی اشتغال نسبت به سال گذشته در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بعد از ظهر امروز- چهارشنبه 23 تیرماه-  همزمان با سفر معاون وزیر صمت به استان زنجان، با حضور مسئولان استانی و مادر شهید مجید شهریاری شهرک صنعتی شهریاری زنجان، کلنگ زنی شد .

علی رسولیان، در آیین کلنگ زنی این شهرک صنعتی، در جمع خبرنگاران،  با اشاره به ظرفیت ها و زیر ساخت های مطلوب شهرکهای صنعتی استان زنجان، اظهار داشت: در سالهای اخیر 790شهرک صنعتی به بهره برداری رسیده است .

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، با بیان اینکه 10 هزار هکتار به زمینهای شهرک های صنعتی کشور ، افزوده می شود، ادامه داد: این واحدها حدود ۱۸ هزار شغل ایجاد کرده و افزایش ۸۰ درصدی اشتغال نسبت به سال گذشته را موجب می شود.

به گفته رسولیان، با افزایش  ۱۰ هزار هکتار زمین شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور سهم استان زنجان از آن ۷۵۰ هکتار می رسد، همچنین بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های مهم زیرساختی از جمله افزایش زمین و انتقال پساب، سرمایه‌گذاری برنامه ریزی شده است  و ۲۰۰ لیتر پساب خریداری شده است.

معاون وزیر صمت، با اشاره به اینکه مسیر توسعه کشور به سمت صنعت هموار شده است ، گفت: رشد تولیدات صنعتی و صادرات غیر نفتی در کشور رونق می گیرد.

رسولیان، با بیان اینکه 1600واحد غیر فعال برای احیا ء شناسی شده است ، تاکید کرد: 1400واحد تملیکی بانکها نیز برای احیاء در کشور شناسی شده است.

به گفته معاون صمت،  40 واحد از این تعداد واحد ها ی قابل احیاء برای استان زنجان است ، و در سالجاری ایجاد کارگاههای دانش بنیان نیز با سطح علمی بالا در شهرک های صنعتی  پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دراین خصوص ادامه داد: برای این منظور 1400 واحد برنامه ریزی شده است که از این تعداد 85واحد برای استان زنجان است.

وی، در پایان، خبر از برنامه ریزی برای ایجاد کارگاه‌های کوچک برای شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای خرد و کوچک داد و گفت: در این گروه گروههای دانشجویی و زنان سرپرست خانوار که سطح علمی و توان خوبی دارند اما سرمایه آن‌ها برای ایجاد شغل اندک است فعالیت خواهند کرد.

شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان، با مساحت ۴۳۷ هکتار با قابلیت توسعه تا هزار هکتار ،تامین برق به میزان ۷ مگاوات تامین آب به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه، اجرای معابر اصلی شهرک به طول ۱۲ کیلومتر ، هزینه هزینه کرد پروژه به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال، پروژه های در حال اجرا شامل توزیع گاز جدول گذاری بازگشایی معابر و زیرسازی آسفالت با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال است که با قابلیت استقرار ۵۲۰ در زون های هفتگانه، قرار دادهای منعقده تاکنون شش  فقره به میزان ۴۳ هکتار است که در حوزه این مجموعه در حوزه تولید مواد شیمیایی، شوینده و آرایشی فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز