خبرگزاری کار ایران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه مطرح کرد ؛

خرید بیش از ۳۷۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۲۲۴

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت:از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۳۷۲ هزار و ۳۹۵ تن گندم مازاد بر نیاز به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، ماشالله ارویسی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از این میزان بیش از ۳۲۱ هزار و ۳۲۵ تن بصورت تضمینی و بیش از ۵۰ هزار و ۸۰۴ تن نیز بصورت توافقی به مراکز خرید گندم در استان تحویل داده شده است.

وی افزود: این مقدار خرید تضمینی گندم توسط ۶۱ مرکز خرید شامل ۷ مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۳ مرکز مباشر تعاونی روستایی با نرخ مصوب پنجاه هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی امسال آمادگی خرید تضمینی حدود ۴۰۰ هزار تن گندم را در سطح استان داشتیم که تا کنون بیش از ۹۳ درصد این وعده محقق شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و پیگیری‌های استاندار تمامی کشاورزانی که تا تاریخ بیستم تیر ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند، ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده اند و تا کنون بیش از هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاهی واریز شده است.

ارویسی میزان نیاز سالیانه استان به گندم را در حدود ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با وجود تمامی مشکلات از جمله خشکسالی شدید و کمبود بارش‌ها در سطح استان خوشبختانه امسال نیز بیش از نیاز مصرف گندم با کیفیت در سیلو‌های استاندارد سطح استان ذخیره سازی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز