خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

شرایط وخیم آلودگی هوای اراک سبب تشکیل کارگروه اضطرار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۹۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرایط وخیم آلودگی هوای اراک که از ساعت 20 شب گذشته سه شنبه 22 تیرماه با افزایش چند برابری آلاینده‌ها همراه شده، سبب شد تا کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای اراک ساعت ۲۳ شب گذشته به ریاست استاندار مرکزی تشکیل شود و مصوباتی نیز در پی داشت..

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی افزود: کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک نیز صبح روز گذشته برگزار شده بود، اما به دلیل اهمیت موضوع و شرایطی که آلاینده‌های هوا از ساعت ۲۰ شب گذشته در این شهر ایجاد کردند، این نشست اضطراری برگزار شد.

وی با بیان اینکه شدت گرفتن آلودگی هوا و شرایط بسیار ناسالم، موجب تعطیلی فعالیت‌های عمرانی امروز  چهارشنبه شد، ادامه داد: محیط زیست موظف است از فعالیت واحدهای آلاینده و دستگاه‌هایی که باعث ایجاد آلودگی می‌شوند جلوگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل است و نیاز به اتخاذ تصمیم در این راستا نبود، اما نیاز است افراد از هرگونه تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند و هیچگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز و اماکن ورزشی انجام نشود.

میرزایی تصریح کرد: مردم عادی و البته بیماران قلبی و ریوی اراک به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند و از تردد غیرضروری پرهیز کنند. همچنین به تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی تاکید می‌شود، از تردد غیرضروری پرهیز کنند زیرا سلامت آنها در معرض خطر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز