خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

عرضه سیمان در بورس، برابر با کاهش عرضه و تأمین در بازار مصرف

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۷۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود سیمان در استان، گفت: برخی از کارخانجات سیمان تقریبا از ۲۵ خردادماه عرضه سیمان را به بهانه ایجاد شفافیت و حذف واسطه به بورس انتقال دادند ولی نتیجه آن، موضوع را پیچیده تر کرد و تامین سیمان را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جواد رحمتی  در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با بیان این‌که عرضه سیمان در بورس، کمتر از نیاز و تقاضای بازار است، گفت: این امر باعث افزایش قیمت شده و سیمان به دست تولیدکننده واقعی نمی‌رسد.

وی افزود: اکنون مشکلی که در بحث تامین برق کشور وجود دارد باعث محدودیت فعالیت تولیدکنندگان کارخانجات سیمان استان شده و حتی در این راستا ظرفیت کارخانه سیمان صوفیان تقریبابه یک سوم کاهش یافته است.

وی گفت: صحبت‌هایی شده تا با افزایش تامین برق این کارخانه، ظرفیت تولید سیمان نیز افزایش یابد و حتی یک شیفت شبانه به بخش تولید افزوده شود تا بحث کمبود از این طریق حل شود.

وی خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز اظهار کرد: سهمیه استان برای ساخت و ساز در این طرح بیش از ۴۰ هزار واحد است که برای این امر بالغ بر ۷۳ هزار خانوار ثبتنام کرده بودند.

رحمتی در خصوص مشکلات اجرای این طرح، افزود: مقرراتی که در این حوزه وجود دارد از جمله عدم دریافت تسهیلات مسکن متقاضیان در گذشته و یا مالک هیچ واحد مسکونی نبودن، همگی باعث شد که افراد تایید صلاحیت شده این طرح در استان به حدود ۸۸۰۰ خانوار کاهش یابد که از این تعداد حدود ۶۵۰۰ خانوار مبلغ اولیه ثبت نام(۴۰ میلیون تومان) را واریز کردند.

وی با اشاره به صحبت‌های استاندار در خصوص قابل قبول نبودن وضعیت اجرای این طرح در استان، گفت: پیشرفت فیزیکی ۶۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان حداکثر به ۲۰ درصد می‌رسد. ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مرحله از طرح نسبت به سایر قسمت‌ها پیشتاز بوده و خوب عمل می‌کند.

وی ادامه داد: مشکل کنونی این طرح، افزایش قیمت‌ها است. تسهیلات بانکی نیز مسئله دیگری است که هرچقدر مبلغ آن را افزایش دهیم، چون سود بانکی کاهش نمی‌یابد در نتیجه امکان بازپرداخت برای متقاضیان مشکل تر شده و بایستی مدت زمان آن تطویل یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: از طرفی، ما زمین‌های ساخت این مساکن را تحویل می‌دهیم و آماده سازی آن‌ها بر عهده متقاضیان است که یک هزینه بالایی را برایشان تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز