خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

وضعیت هوای اراک برای پنجمین روز متوالی ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۶۴

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک امروز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی در هفته جاری در وضعیت ناسالم قرار دارد. آلاینده مسئول در این آلایندگی ها ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و منشا آن گرد و غبار منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه به 110 رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی ادامه داد: شاخص‌های ایستگاه سنجش کیفی حاکی از آن است که شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک نیز در ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه به 185 رسیده که نشانگر  وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: شرایط بسیار ناسالم هوا در شب گذشته موجب تشکیل کارگروه اضطراری هوا شد که بر اساس یکی از تصمیمات آن انجام فعالیت‌های عمرانی در امروز چهارشنبه ممنوع اعلام شده است.

محرابیان تصریح کرد: با توجه به حجم آلاینده‌های موجود در هوا، نیاز است مردم اراک امروز به هیچ عنوان در فضای باز تردد نداشته باشند و به توصیه‌ها در شرایط ناسالم هوا توجه کنند. 

وی بیان داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 40 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز