خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

حضور بخش خصوصی قوی سبب تحول جدی در اقتصاد استان می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۵۰

استاندار کرمانشاه حضور بخش خصوصی قوی می تواند سبب ایجاد تحول جدی در اقتصاد استان شود و برای تحقق این مهم باید بتوانیم از ظرفیت بازارسرمایه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور صاحب نظران دانشگاهی و به منظور تحلیل نرخ تورم و بیکاری برگزار شد؛ اظهار داشت: هر چند نرخ بیکاری استان در 4 سال گذشته از 22.2 به 14.9 رسیده و روند کاهشی 7 درصدی بسیار امیدوار کننده بود اما برای رسیدن به میانگین کشوری باید بر اساس سند اشتغال و با لحاظ داشت مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا تلاشی دوچندان داشته باشیم.

وی افزود: حمایت از تولید و رفع موانع با جذب سرمایه گذاری می تواند روند توسعه ای و اشتغالزایی استان را تسهیل و تسریع کند و خوشبختانه با سرمایه گذاری های چشمگیردولت در حوزه نفت و گاز و تربیت نیروی انسانی کارآمد می توانیم آینده ای بسیار مطلوب را برای استان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری پیش بینی کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به خسارات وارده به بخش خدمات استان به دلیل بیماری کرونا و قوی بودن این بخش در اقتصاد استان در سال گذشته به‌رغم کاهش نرخ بیکاری به دلیل مشکلات مطروحه 27 هزار شغل را از دست دادیم و اگر این شرایط نبود نرخ بیکاری بیش از 3 درصد کاهش می یافت.

بازوند به ضرورت بهره مندی از ظرفیت بازارسرمایه برای تأمین مالی پروژه ها و طرح های اقتصادی اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور و استان کرمانشاه عموماً بانک محور است و عملاً به دلیل استفاده از تسهیلات به عنوان منابع مالی شاهد بروز مشکلاتی در فرآیند کاری بخش تولید هستیم که با ورود و حمایت دولت موانع رفع می شود اما این مهم راهکار اصلی نیست و باید از جریان سیال سرمایه استفاده کرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.

وی حضور بخش خصوصی قوی و دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مالی مناسب را برای سرمایه گذاری در استان برای پیشبرد اهداف بسیار موثر دانست و تأکید کرد: باید تحلیل و بررسی شود که چرا بخش خصوصی توانمند تمایل زیادی به سرمایه گذاری در استان ندارد.

استاندار کرمانشاه بازار 5 هزار میلیارد تومانی زلزله را یادآور شد و گفت: سهم استان کرمانشاه از این بازار به لحاظ منابع انسانی و تأمین مواد و مصالح نزدیک 50 درصد بود در حالیکه خیلی از مصالح در استان هم تولید می شد اما استانهای دیگر بهتر در این بازار حضور پیدا کردند.

مقام ارشد استان تصریح کرد: تحول جدی در اقتصاد کرمانشاه نیازمند بخش حضور بخش خصوصی توانمند و قوی است و با مشارکت این بخش با آورده مالی مناسب و استفاده کمتر از منابع دولتی و بانک شرایط آینده را بسیار مطلوب خواهد کرد.  

وی افزایش نرخ مشارکت استان را در سنوات گذشته امیدوار کننده خواند و اظهار کرد: امید به یافتن شغل و تقویت فرهنگ کار مزیت است و با تقویت فرآیندهای مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی و حمایت از کسب و کارها می توانیم زا این ظرفیت استفاده و روند کاهشی نرخ بیکاری را تداوم بدهیم.

استاندار کرمانشاه به تحلیل نرخ بیکاری سه ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اشاره داشت و گفت: از مدیران و فرمانداران انتظار داریم در سه ماهه دوم تلاش بیشتری برای پیشبرد اهداف بر اساس اسناد تدوین شده به ویژه سند اشتغال و سند رفع موانع تولید داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز