خبرگزاری کار ایران

تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۴۸

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور با محوریت کلانشهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مصطفی خادم اظهار کرد: با توجه به رویکردهای نوین و جهانی شهر های سبز(Green cities) و تغییرات اقلیمی(Climate change) در حوزه شهرها و مناظر آینده برای شهرهای ساحلی دنیا، این سازمان برای ارتقا کیفی و کمی منظر شهر بندرعباس با نگاه به آینده اقدام به تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور با محوریت کلانشهر بندرعباس کرده است.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این طرح افزود: این طرح برنامه‌ای جامع و راهبردی برای ارتقای کمی و کیفی منظر شهری بندرعباس است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: شناسایی، حفظ و ارتقاء زیرساخت‌های اکولوژیکی شهر در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر اهداف این طرح است.

خادم همچنین در تشریح هداف خرد طرح، عنوان کرد: شناخت و تحلیل کامل و چند وجهی وضعیت موجود فضای سبز و تحلیل آن، شناسایی مسائل و مشکلات فضای سبز شهری و ارائه راهبردهای حل مساله به منظور دستیابی به توسعه کمی و کیفی فضای سبز از دیگر اهداف تدوین و اجرای این طرح راهبردی است.

این مقام مسئول با تاکید بر تبیین سیاست‌ها و اقدامات متناسب با راهبردهای ارائه شده در اجرای طرح راهبردی سیما و منظر شهری بندرعباس، گفت: اولویت‌بندی اقدامات در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ارائه اسناد پشتیبان به منظور تضمین عملیاتی شدن طرح جزو دیگر برنامه‌های حاصل از اجرای این طرح است.

 خادم در پایان نیز خاطرنشان کرد: طرح راهبردی سیما و منظر شهری بندرعباس که با همکاری و راهبری اعضا هیأت علمی دانشگاه‌ها و متخصصان برجسته کشوری این حوزه انجام در حال انجام است، می‌تواند الگویی برای ارتقا حوزه سیما و منظر سایر شهرهای ساحلی کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز