خبرگزاری کار ایران

45 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۰۱

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۷۷۶ هزار نفر در این استان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: این تعداد ۴۵ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، شهناز حمزه لویی روز چهارشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در دیدار با استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته جمعیت زیر پوشش در استان همدان یک درصد افزایش یافت افزود: میانگین افراد بیمه شده در کشور ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: سال گذشته میزان بازنشستگی و مستمری بگیر در استان همدان ۹ و نیم درصد افزایش یافت که میزان پرداختی در استان معادل ۱۵ هزار و ۴۸۲ میلیارد بوده که نسبت به دوره ماقبل آن ۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان تعداد مستمری بگیران این استان را ۵۹ هزار نفر ذکر کرد و گفت: طرح افزایش پرداخت ها اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح خدمات الکترونیک دولت نیز گفت: طرح ۳۰۷۰ با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های آبان ماه سال گذشته آغاز شد.

حمزه لویی گفت: سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحول دیجیتال و خدمات الکترونیک پیشگام بوده است؛ اما ضرورت کاهش مراجعات حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش بیماری، سبب کاهش هزینه و اتلاف وقت است و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل می‌کند و برنامه سازمان تامین اجتماعی نیز در این جهت تعریف شده است.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی از سازمان هایی است که با ارائه خدمات متعدد با مخاطبان گسترده روبرو است و در سالهای اخیر توسعه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار داده است و بسیاری از خدمات از جمله ارسال و پرداخت حق بیمه، سوابق بیمه، درخواست کمک هزینه ها را اینترنتی عرضه می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز