خبرگزاری کار ایران

اداره گردشگری بوشهر در واکنش به خبری درباره احداث طرح پرورش میگو در چاهک :

توسعه گردشگری مهم تر از ساخت حوضچه میگو است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۹۷۶

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت : دربحث ساخت طرح پرورش میگوی روستای چاهک هیچگونه مجوزی از سوی این سازمان صادر نشده است.

به گزارش ایلنا ، در پی درج خبری مبنی بر صدور مجوز احداث طرح پرورش میگو در روستای چاهک از توابع بخش مرکزی شهرستان گناوه ، برخی از فعالان محیط زیستی و اهالی این روستا با توجه به قطع درختان متعدد با قدمت بالا در این طرح و گردشگر پذیر بودن این روستا ، از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی و گردگشری استان بوشهر در عدم جلوگیری از اجرای پروژه فوق انتقاد کردند.

در همین  خصوص روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از عدم صدور مجوز برای این طرح خبر داد و افزود : به‌رغم اینکه برای انجام این گونه پروژه‌ها باید از ما استعلام گرفته می‌شد اما تا کنون هیچ گونه مکاتبه ای در باره  این طرح با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر انجام نشده است .

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر افزود :  اگر در این خصوص انجام این طرح استعلامی هم از ما صورت بپذیرد با توجه به اینکه روستای چاهک دارای پتانسیل بالای گردشگری است جواب ما قطعاً منفی است و از نظر ما توسعه صنعت گردشگری مهم تر از ساخت حوضچه میگو است.

حامد آبزن اضافه کرد : درباره وجود درخت های بالای 150 سال قدمت و تخریب برخی از آنها ، کارشناسان ثبت آثار طبیعی این اداره کل موضوع را بررسی کردند و با توجه به  آمار محلی که گرفته اند هیچ یک از این درخت ها قابلیت ثبت به عنوان آثار تاریخی را ندارند اما به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شوند و ضمناً در خصوص قطع این درختان ادارت متولی می بایست پی گیری و نظارت کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز