خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

نیاز به نیروی ماندگار بومی برای حوزه درمان هرمزگان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۰۱

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: نیاز به نیروی ماندگار بومی برای حوزه درمان هرمزگان ضروری است تا در آینده شاهد کمبودی در زمینه نیروی انسانی و متخصص نباشیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری صبح امروز در نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، اظهار کرد: در این شرایط سخت که کشور با محدودیت منابع و بحران‌های ناشی از شیوع کرونا مواجه است جا دارد از زحمات کادر درمان قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه باید از شهدای سلامت در استان هرمزگان یاد کنیم که در خط مقدم مقابله با شیوع این ویروس بودند، تصریح کرد: امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان مبتلا به کروناست خواهیم دانست که مسئولان استان از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نکردند و تمامی سختی ها را به جان خریدند.

آشوری با تقدیر از نیروهای مسلح و بنگاه های اقتصادی هرمزگان در حمایت از ارتقای امکانات و زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان، خاطرنشان کرد: عادت داریم که از تهدیدات، فرصت بسازیم و اتفاقات گذشته سبب شد تا فرصت هایی را مقابلمان قرار دهد و بنیان حرکت های اساسی در کشور گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تلاش‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان رو به رشد است، افزود: در مجموع شاخص های سلامت در استان هرمزگان فاصله معناداری با متوسط کشوری داریم و همواره در بخش سلامت چه در حوزه زیرساخت‌ها چه در حوزه تجهیزات و چه توسعه منابع انسانی با کمبودهای جدی رو به رو بوده ایم.

این نماینده مجلس ادامه داد: تلاش های استاندار هرمزگان، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قابل تقدیر است و توانسته ایم بخشی از مشکلات را کاهش دهیم اما خواهشمندیم اتفاقات مثبتی همچون بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی و بیمارستان کودکان بندرعباس هرچه زودتر به نتیجه برسد.

آشوری با بیان اینکه اگر امروز این اتفاقات رخ ندهد تا ۱۰ سال آینده شاهد هیچ تحولی در بخش سلامت نخواهیم بود، افزود: هرمزگان استانی مرزی است و ورودی‌های مختلف دارد و در زمینه اورژانس‌های بین راهی مشکلات زیادی وجود دارد و اگر فکری به حال آن نشود مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند.

وی بیان کرد: بیمارستان ساخته شد و تجهیزات آن آماده شد اما نیاز به منابع انسانی دارد و امیدوارم در چارچوب تصمیم گیری باید سهمیه بومی را افزایش دهیم زیرا نیروی ماندگار بومی برای حوزه درمان هرمزگان نیاز ضروری است تا در آینده شاهد کمبودی در زمینه نیروی انسانی و متخصص نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز