خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد:

پروژه احداث معبر و پل سواره رو شهید محسن فخری زاده آماده بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۶۱۳

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: عملیات عمرانی پروژه احداث معبر و پل سواره رو شهید محسن فخری زاده (محور ۴۵ متری سردخانه) به پایان رسیده و بزودی طی مراسمی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امیر سیاوش حجازی در این خصوص افزود: با توجه به عرض کم معبر و مشکلات ترافیکی زیاد از جمله تصادفات منجر به فوت که به دلیل تردد تریلی های حمل بار از این منطقه شاهد آن بودیم، اجرای پروژه احداث معبر و پل سواره رو شهید محسن فخری زاده (محور ۴۵ متری سردخانه) در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این پروژه شامل احداث دو باند رفت و برگشت به طول ۱۱۰۰ متر و عرض هر باند ۱۲.۵ متر، پل سواره رو بر روی مسیل طرق به طول ۸۰ متر و عرض ۳۰ متر، بهسازی مسیل طرق در طرفین پل به طول ۶۰۰ متر و احداث فضای سبز در آیلند میانی به طول ۱۰۰۰ متر و عرض متوسط ۸ متر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: این پروژه با هدف ایجاد مسیر ایمن، ساماندهی و تسهیل ترافیک در مسیرهای منتهی به پایانه بار با افزایش عرض مسیر و همچنین حذف خطر سیلاب ناشی از سرریز شدن سد طرق با احداث پل بر روی مسیل و ایمن سازی مسیر مذکور شروع به کار کرد.

حجازی ادامه داد: برای اجرای این مسیر ۸۳۰۰۰ متر مکعب حجم عملیات خاکی، ‌۲۳ هزار متر مکعب اساس و زیراساس، اجرای جدول به طول ۴۷۰۰ متر، اجرای لوله فاضلابی به قطر ۷۰۰ میلیمتر جهت هدایت آب های سطحی به طول ۷۸۰ متر، ۱۴۰۰۰ تن آسفالت، فضای سبز به مساحت ۱۲۷۰۰ مترمربع، ۷۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای محور ۴۵ متری سردخانه با معارضات زیادی رو به رو بود، اظهارکرد: برهمین اساس برای اجرای این پروژه معارضاتی از جمله کابل مخابرات، لوله آب ۸ اینچ، لوله گاز ۶ اینچ و ۱۰ اینچ، تیرهای برق، لوله ۲۰۰۰ سد دوستی رفع و جابجا و مغازه ها ی موجود در باند شرقی محور نیز تحصیل حریم شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد افزود: پروژه شهید محسن فخری زاده (محور ۴۵ متری سردخانه) در مهرماه سال گذشته با برنامه زمانبندی ۲۸۷ روزه توسط سازمان عمران آغاز و اکنون با هزینه ای بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز