خبرگزاری کار ایران

ثبت نام ۲ هزار نفر از خراسان رضوی در سامانه فرزندخواندگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۷۷

کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی خراسان رضوی گفت: نوبت فرزندخواندگی در شهرستان‌های استان به جز مشهد به روز شده و هیچکس پشت نوبت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، علی صباحی در این باره افزود: در حالی که ۲ هزار نفر از ابتدای راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام کنندگان از ابتدای سال جاری ۴۱۵ نفر بوده اما از این تعداد، فقط ۲۰۰ پرونده به کمیته فرزندخواندگی استان رسیده است.

وی ادامه داد: معنای این مسئله آن است که اکثریت مطلق خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، پیگیری درخواست خود را ندارند و تصور می‌کنند که ثبت نام آنها کافی است و اگر خبری باشد بهزیستی با آنها تماس می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این تصور درست نیست چون پیگیری موضوع در سطح شهرستان تا رسیدگی کامل، بررسی صلاحیت، مراحل قانونی و مشاوره، باید انجام گیرد و سپس پرونده به استان ارسال شود.

کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی اضافه کرد: اگر خانواده، خودش پیگیر نباشد، منصرف از فرزندخواندگی تلقی شده و کسی پیگیر درخواست وی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ۴۲ درصد از تقاضاهای سامانه به دلیل عدم پیگیری، منصرف تلقی شده و از نوبت خارج گردیده‌اند.

به گفته‌ی صباحی، از ۴۱۵ ثبت نامی امسال، فقط ۲۱۵ پرونده پشت نوبت قرار دارند که در صورت تکمیل و ارسال پرونده زوجین متقاضی به استان، حداکثر ظرف ۱۰جلسه کمیته فرزندخواندگی استان، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی یادآور شد: از بین متقاضیان سال جاری، ۶۵ درصد خانواده بدون فرزند هستند، ۲۹ درصدشان خانواده‌ی دارای فرزند و ۷ درصد آنها را خانم‌های مجرد بدون فرزند تشکیل می‌دهند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دو سوم تقاضاهای فرزندخواندگی در مشهد و بقیه در شهرستان‌ها ثبت نام می‌کنند.

صباحی اضافه کرد: در حال حاضر از ثبت نام کنندگان شهرستان ها هیچ‌کس در نوبت بررسی نیست و همه‌ی پشت نوبتی‌ها مربوط به مشهد می باشند.

کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی یادآور شد: از زمانی که پرونده به استان می‌رسد تا طرح پرونده در کمیته فرزندخواندگی و تعیین تکلیف نهایی تقاضا، حدود ۲۰ روز زمان لازم است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، اینکه گفته می‌شود بهزیستی، فرایند طولانی و دشواری برای فرزندخواندگی دارد به هیچ‌وجه درست نیست و اگر متقاضی دارای شرایط قانونی بوده و از طرفی، پیگیری‌های لازم را داشته باشد و مراحل اداری آن را پیگیری کند حداکثر ظرف دو تا سه ماه از ابتدای ثبت نام تا رسیدن به مرحله‌ی نهایی، بیشتر زمان نخواهد برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز