خبرگزاری کار ایران

نتایج ارزشیابی مؤسسات غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۶۹

معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی مؤسسات خیریه بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۲۸۵ مؤسسه غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی استان توسط تیم‌های ارزیابی بهزیستی، مورد ارزشیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمیده محدث گفت: این تعداد مؤسسه از بین کل مجوزهایی که از بهزیستی استان اخذ شده، در حال فعالیت هستند و بقیه به دلایل مختلف، فعال نیستند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور العمل‌های سازمان بهزیستی، این مؤسسات برای ادامه فعالیت می‌بایست ارزشیابی شوند گفت: در مرحله اول که خود ارزیابی بود، مؤسسات، مدارک و مستندات فعالیت‌های خود را به بهزیستی تحویل دادند و تیم‌های ارزیاب، پس از بررسی این مدارک و مستندات، بررسی حضوری فعالیت‌های مؤسسات را در دستور کار قرار دادند.

محدث با بیان اینکه برای هر تیم ارزیاب، ۳۰ مؤسسه در نظر گرفته شده بود گفت: همه‌ این ۳۰ مؤسسه، از نظر صحت عملکرد، مدارک ارسالی، مستندات مالی، رضایت مشتریان و ارباب رجوع، رعایت مقررات عمومی و قانونی کشور، ارتباط با بهزیستی، ارتباط فعالیت مؤسسه با اساسنامه و مجوز صادره و سایر مواردی که در شیوه‌نامه‌ی بهزیستی کشور مقرر شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته‌ این مسئول، از بین مؤسسات فعال تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی، ۱۴ مؤسسه در کل مجموعه‌ی شاخص‌ها بسیار خوب، ۱۰۸ مؤسسه خوب، ۷۵ مؤسسه متوسط، ۴۳ مورد ضعیف و ۴۵ واحد خیلی ضعیف ارزیابی شدند.

وی مهم‌ترین چالش‌های حوزه‌ کاری مؤسسات غیر دولتی تحت نظارت را که عمدتا خیریه اند ناآشنایی مسئولان اداری و اجرایی این مراکز با مقررات و قوانین عمومی کشور، کم توجهی به موازین قانونی در اداره‌ امور مؤسسه، عدم ارائه‌ به موقع اسناد و مدارک مالی توسط تعدادی از مؤسسات، روشن نبودن مبنای فعالیت‌های مالی و عدم تطابق با سیستم‌های مالی و مالیاتی کشور عنوان کرد.

محدث گفت: برخی مؤسسات نقاط ضعف و نقایصی در مدارک و مستندات ارسالی یا در شاخص‌های ارزیابی داشتند که به آنها فرصت کافی برای رفع نقص و نقاط ضعف داده شد و البته تعدادی از مؤسسات، در این مهلت، رفع نقص نکردند که در نتیجه به امتیاز کمتری دست یافتند.

وی تصریح کرد: بیشتر مؤسسات مورد ارزیابی در بخش عملکرد و شاخص مالی، ضعیف شناخته شدند که به دلیل عدم تطابق رویه‌ی مؤسسات با موازین قانونی بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و هماهنگی مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی، هدف از این ارزیابی را رشد و تقویت مثبت مؤسسات عنوان کرد و گفت: متأسفانه، برخی مؤسسات، با وجود تذکرات متعدد و نگرش مشفقانه‌ی بهزیستی، از پذیرش موازین قانونی سر باز می‌زنند که البته، نتیجه‌ این امر، مشکلاتی برای خود آنها است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های  گذشته، برخی مؤسسات که به تذکرات مشفقانه بهزیستی برای اصلاح امورشان توجه نکردند، دچار زیان مالی شدند و از ناحیه‌ برخی نهادهای دولتی، برایشان دشواری‌هایی ایجاد شد که ممکن است همچنان ادامه داشته باشد بنا بر این به صلاح مؤسسات و مراکز غیر دولتی است که ارزیابی‌های بهزیستی را جدی بگیرند و به تذکرات دوستانه بهزیستی به عنوان مشاور اجتماعی خودشان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز