خبرگزاری کار ایران

پیام سرگشاده یک فعال زیست محیطی به فرماندار گچساران:

آقای فرماندار، در دل شعله‌های آتش خامی نه آب خوردن داشتیم و نه غذا / سیاست را قاطی خاموش کردن شعله‌های آتش نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۱۵

مسئول امداد کوهستان هلال احمر گچساران در پیامی از فرماندار این شهرستان خواست تا در شرایط بحران برنامه‌ریزی های لازم را مدیریت کند تا شعله‌های آتش ، جنگل‌های بیشتری را نسوزاند.

 مهران گُرجی از فعالان با سابقه زیست‌محیطی،  در این نامه که رونوشت آن را برای ایلنای مرکز کهگیلویه و بویر احمد  ارسال کرده از دغدغه‌هایش نسبت به محیط زیست استان گفت و نوشت:

« جناب آقای اتابک فرماندار محترم شهرستان گچساران ؛ سلام علیکم..... نمی دانم کدام قسمت از حرف های من شما را آزار داد که این گونه همرزمان البرز و مدافعان طبیعت را مورد خطاب قرار دادید ولی در هر صورت ما قدردان شما و بقیه مسئولینی که صادقانه پای کار هستید و یک لحظه آرام و قرار ندارید هستیم.

هدف ما خدای ناکرده بی ارزش کردن کار عزیزان نبوده و نیست. هدف ما ساختن است نه تخریب.شما یک سال است تشریف آورده اید ولی ما سالهاست تجربه داریم. نیت ما از این نوع صحبت ها را بد برداشت نکنید.

وقتی طبیعت ما جلوی چشمانمان از بین می روند نمی توانیم بی تفاوت باشیم و حرف نزنیم. نمی خواهیم در این زمان نامناسب وارد بحث های حاشیه ای بشویم ولی چون مستقیما مخاطب قرار دادید چند مثال درباره کم کاری و ایراداتی که گفتیم خدمت تان عرض می کنیم و قضاوت را به مردم می سپاریم.

چرا نیروهای شما باید سه ساعت کوهنوردان و نیروهای داوطلب مردمی را در گرمای 45 درجه گچساران در فرودگاه معطل کنند؟ چرا در ساعات اولیه آتش سوزی کوه خامی اجازه داده نشد کوهنوردان به منطقه دلی گنج اعزام بشوند و این در حالی بود که ما چندین بار با همه مسئولان تماس گرفتیم.

تیم هایی که به کوه خامی اعزام شدند نه غذا داشتند نه آب، نه تیم های پشتیبان امدادی ولی در نارک همه چیز بود این در حالی است که محدوده آتش خامی و همچنین میزان تخریب از نارک خیلی بیشتر است.

چرا شخصی که از ساعت 10 صبح دچار شکستگی پا شده تا شب بدون رسیدگی در کوه ماند تا اینکه مجبور شد خودش را به جاده برساند؟

آیا شما نمی دانید که کوهنوردان توانمندترین نیروها در عملیات های اطفاء هستند؟ پس چرا هیچ گونه تجهیزاتی در اختیار این بخش قرار ندادید؟

چرا سالهاست از آموزش صحبت می کنیم و هنوز هیچ کار مثبتی در این زمینه انجام نشده است؟این چه منطقی است که اعزام نیروها را با سیاست قاطی کرده است؟

ما تقاضا داریم به جای پاک کردن صورت مسئله و توهین به کسانی که حرف حق را می زنند مشاوران خود را پاک کنید و اجازه ندهید هر کسی از راه می رسد در کارتان دخالت کند.

ما می گوییم با فکر و برنامه نیروها در نقاط مختلف پیاده شوند نه اینکه بدون برنامه‌ریزی گروه ها در جاهایی که نیاز نیست از بالگرد پیاده بشوند و به دلیل دور بودن از خط آتش خسته شوند و برگردند.

ما نگفتیم که شما و زیر مجموعه بیکار نشسته‌اید و تماشا می کنید، ما گفتیم که با تدبیر و برنامه کار کنید تا این همه نیرو و هزینه به بطالت نرود.

درباره شلوارها هم بدن تعارف می گویم به خاطر نداشتن تجهیزات مجبور هستیم از شلوار استفاده کنیم. شما فرمودید شلوار کارایی ندارد ولی اگر یک بار استفاده کنید متوجه می شوید که از شاخه درخت بسیار کاراتر است و خیلی خوب خاموش می کند و همچنین نیاز نیست هر ده دقیقه یک درخت را بی جان کنیم.

جای صحبت زیاد است. ان شالله به امید کمک مسئولان و مردم، امشب آتش سوزی تمام می شود ولی لطفا اجازه ندهید که دوباره اتفاق بعدی بیفتد و در حین عملیات مجبور شویم حرف ها را بزنیم.

با تشکر دوباره از حضرت عالی و شورای محترم تأمین شهرستان و آن دسته از مسئولانی که جهادگرانه و با جان دل پای کار هستند و خودشان را از مردم دور نمی بینند...»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز