خبرگزاری کار ایران

بخشدار عمارلو در گفت وگو با ایلنا :

منابع آبی در داماش کم نیست، مدیریت نداریم/ سیستم آب‌رسانی روستا باید تحت پوشش آب و فاضلاب ‌قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۳۹۷

بخشدار عمارلو در رودبار از توابع استان گیلان با اشاره به اینکه روستای داماش مشکل منابع آبی ندارد ،گفت : مسئله ما نبود مدیریت است. تا زمانی که سیستم آبرسانی منطقه تحت پوشش آب و فاضلاب شهرستان قرار نگیرد وضعیت همین است.

محمود تاجی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ادامه افزود : این که می‌گویند آب منطقه یک هفته قطع بوده به هیچ وجه درست نیست فقط برخی روزها آب مناطق بالادست قطع و فشار آب در مناطق پایین دست کم می شود ، وگرنه قطعی آب نداریم.

تاجی افزود : این روستا تحت پوشش آب وفاضلاب نیست . اگر اهالی همت کنند و از شورای روستا بخواهند که آب روستا  را تحت پوشش مدیریت آب و فاضلاب قرار دهند مشکل برطرف می شود اما  اگر مردم پای کار نیایند مسئله حل نمی‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه مردم چگونه باید پای کار باشند نیز گفت : خرید امتیاز کنند. در حال حاضر  حدود 250 کنتور آب همراه با امتیاز آن آماده واگذاری به روستا‌نشینان است اما متاسفانه اهالی هیچ اقدامی در این باره انجام نمی‌دهند. وقتی منطقه تحت مدیریت آب و فاضلاب قرار گرفت ما هم نظارت می‌کنیم تا این سازمان به خوبی کارش را انجام دهد و اگر زمانی قطعی پیش آمد آنها وظیفه دارند به موضوع رسیدگی کنند.

تاجی با اشاره به اینکه به تازگی دستگاه پمپاژ آب در منطقه تعبیه شده که  150 هزار لیتر آب را در 3 ساعت از پایین دست به بالادست روستا می‌رساند ،گفت : البته قبول دارم که  اواخر هفته و در  روزهای تعطیل،  آب منطقه قطع و یا به شدت کم می شود  دلیل آن  هم  افزایش جمعیت روستا به خاطر ورود گردشگران است.

بخشدار عمارلو درباره قیمت هر عدد  کنتور‌  به همراه امتیاز آب نیز گفت : نرخ تمام شده  برای‌ مشترکان متقاضی آب در حال حاضر حدود یک میلیون  و600 تا 700 هزار تومان است که در جلسه ای که با مدیران کارخانه آب داماش داشتیم قرار شد این موضوع  در هیئت مدیره  این شرکت مطرح  و بررسی شود تا بخشی از هزینه‌های امتیاز آب  توسط  این کارخانه تأمین  شود. تا آنجا که خبر دارم این کارخانه البته  در صورت تصویب در هیأت مدیره شرکت ، تصمیم دارد هزینه نصب کنتور  200 خانوار را  متقبل  شود.

یکی از ساکنان روستا  هم در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه چرا باید برای آبی که در منطقه به صورت خدادادی به وفور یافت می شود پول بپردازیم ، گفت : این منطقه از قدیم دارای آب فراوان بوده  هنوز هم آب چشمه اینجا زیاد است بنابراین  وظیفه دولت است که  سیستم آبرسانی را  طوری مدیریت کند  ساکنان منطقه  دچار مشکل نشوند و آب شرب یکسان و رایگان در اختیار  اهالی روستا قرار گیرد و مردم هم زیر  دین کسی قرار نگیرند.

ضعف در مدیریت توزیع آب و عدم توجه کافی در تخصیص سهم آب روستای داماش از توابع رودبار در استان گیلان باعث شد تا این منطقه گردشگری طی هفته های گذشته روزهای بدون آب را پشت سر بگذارد.  ایلنا تا کنون چندین بار این موضوع را پیگیری کرده اما هنوز مشکل کم آبی منطقه پابرجاست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز