خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تاکسیرانی قزوین:

تصویب طرح توزین بار در قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۵۳

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در راستای کنترل و مدیریت اضافه بار خودروهای باری و پیشگیری از بروز خسارت‌های شدید به تأسیسات شهری تصویب طرح توزین بار ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان گفت: وزن، اندازه و ارتفاع باری که خودروهای حمل بار مجاز به حمل آن هستند در کارت این خودروها ثبت شده است و مطابق قانون خودروهای باری فقط مجاز به حمل میزان بار تعیین شده در کارت خود هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: متاسفانه بیشتر رانندگان خودروهای حمل بار ظرفیت مجاز تعیین شده را رعایت نمی‌کنند که همین مسئله موجب وارد آمدن خسارات شدید به تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، آسفالت خیابان‌ها، پل‌های عابر پیاده و تیرهای چراغ برق می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به این که منطقه یک شهرداری قزوین دارای بیشترین بافت فرسوده شهری است و میزان تردد خودروهای باری در این منطقه نیز بسیار بالاست، این منطقه توانایی تحمل این حجم از بار اضافه را ندارد و بروز خسارت‌های وارده در این منطقه بیشتر از سایر مناطق شهری است که همین مسئله لزوم کنترل و اعمال قانون بر میزان بار خودروهای باری از سوی نهادهای نظارتی را بیش از پیش ضروری  می‌سازد.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس محاسبات علمی، هر تن اضافه تناژ بار خودروهای باری به میزان 4 تن به جاده‌ها و خیابان‌ها فشار وارد می‌کند و باعث نابودی و استهلاک آسفالت خیابان‌ها و تاسیسات شهری می‌شود و علاوه بر این، افزایش میزان سوانح رانندگی و اتلاف سوخت را نیز در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارت به زیرساخت‌های شهری، سازمان تاکسیرانی همانند شهرهای بزرگ طرح توزین بار بصورت سیار را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال کرده است.

عرشیان ادامه داد: در طرح توزین بار، دو باسکول سیار به همراه اکیپ‌های نظارتی سازمان و عوامل راهور به منظور کنترل و مدیریت اضافه بار خودروهای باری در سطح شهر گشتزنی خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به این که این طرح در شهرهای بزرگ همچون مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان به اجرا درآمده است گفت: امیدواریم رانندگان ناوگان بار درون شهری قوانین مربوط به اضافه بار در سطح شهر را رعایت کنند تا به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری خسارت وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز