خبرگزاری کار ایران

از حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت رشت؛

۸۶ هزار شهروند رشتی واکسن کرونا دریافت کردند/ وضعیت همچنان قرمز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۳۲

فرماندار رشت با اشاره به واکسیناسیون ۸۶ هزار شهروند رشتی ، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

به گزارش ایلنا از رشت،علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد کرونا رشت با اشاره به سرعت بالای سرایت ویروس کرونا دلتا، افزود: با توجه به جهش‌های ویروس کرونای اصلی هر روز شاهد ایجاد محدودیت‌ها جدید هستیم.

وی با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا در گیلان و وضعیت قرمز شهرستان رشت، گفت: در چنین شرایطی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از تجمعات و دورهمی‌ها را با جدیت دنبال مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار رشت به آسیب‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی نیز اشاره کرد و افزود: تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها به ویژه به حوزه گردشگری و تالارداران آسیب فراوانی وارده است اما سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون مهم‌ترین راه کنترل کرونا است، اضافه کرد: روند این کار در شهرستان رشت نیز ادامه دارد و تاکنون ۸۶ هزار شهروند رشتی واکن کرونا دریافت کرده اند.

فتح اللهی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن کرونا در شش مرکز در این شهر و شش مرکز هم در بخش‌های تابعه شهرستان تزریق می‌شود، ادامه داد: مقرر شده ۱۶ مرکز دیگر در مساجد با همکاری اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی به این مراکز افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: از امروز نیز واکسیناسیون دست اندرکاران برگزاری انتخابات نظیر نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، کاربران رایانه و… آغاز می‌شود و برای افراد زمان و مکان تزریق واکسن پیامک خواهد شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان برای تردد درون استانی تا پایان شهریور منعی وجود ندارد، گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ الی ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

براساس آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان ۸۶۳ هزار و ۵۸۵ نفر (برآورد ۱۳۹۵) است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز