خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

تمام مطالبات کلزاکاران قزوین پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۱۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خوشبختانه با پرداخت تمامی چهار هزار و 943 میلیارد ریال به حساب کشاورزان، تمامی مطالبات آن‌ها تسویه حساب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، فاطمه خمسه با اشاره به خرید تضمینی کلزا در استان گفت: از آغاز فصل برداشت کلزا از زمین‌های کشاورزی این استان تاکنون، بیش از ۴ هزار و ۷۰۲ تن محصول  از طریق پنج مرکز خرید از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از کل محصول کلزای خریداری شده، ۳۱۲ تن توسط مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی بوئین زهرا، ۲ هزار و ۱۱۲ تن توسط مرکز خرید تعاونی نصر، یک‌هزار و ۱۷۱ تن توسط مرکز خرید بغدادی، یک‌هزار و ۱۷ تن توسط مرکز خرید تعاونی البرز آبیک و ۹۰ تن نیز توسط مرکز خرید تعاونی کشاورزی دیال آباد از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی درباره پرداخت مطالبات کلزاکاران استان ابراز کرد: خوشبختانه با پرداخت تمامی چهار هزار و 943 میلیارد ریال به حساب کشاورزان، تمامی مطالبات آن‌ها تسویه حساب شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت کشت دانه‌های روغنی درباره سطح زیر کشت کلزا در استان گفت: خوشبختانه با اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی مانند تخصیص بذر و کود یارانه‌ای، پرداخت تسهیلات درگردش به کلزاکاران،  ارائه آموزش‌ها و توصیه‌های کارشناسی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، حضور مستمر کارشناسان فنی در سطح مزارع جهت رفع مشکلات کشاورزان، پوشش بیمه‌ای مناسب این محصول، راه اندازی مراکز خرید تضمینی برای تحویل گرفتن دست رنج کشاورزان و تسویه حساب سریع مطالبات کلزاکاران شرایط مطلوبی برای کشت کلزا در سطح استان ایجاد کرده که مجموع این عوامل موجب شد تا حدود ۴ هزار و ۵۲۵ هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری اظهار کرد: در ابتدای سال زراعی جاری با توجه به سطح زیر کشت کلزا پیش بینی می‌شد تولید کلزا از مرز ۸ هزار تن عبور کند؛ اما متاسفانه کم‌آبی و افزایش دمای هوا ناشی از بحران خشکسالی، موجب شد عملکرد محصول در هر هکتار به طور قابل توجهی کاهش یابد.

خمسه گفت: در قزوین نیز مانند سایر استان‌های کشور که درگیر بحران خشکسالی هستند، تولید و خرید تضمینی کلزا از میزان برآوردهای اولیه کمتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز