خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت و گو با ایلنا تاکید کرد؛

تحریم و منابع مالی در واکسن افراد جامعه موثر است/ /تزریق روزانه ۱۰ هزار دُز واکسن در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۰۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، با اشاره به اینکه تحریم و منابع مالی در تامین واکسن افراد جامعه موثر است، گفت: واکسن کوو برکت نخستین واکسن کرونای تولید ایران است که وارد استان زنجان شد.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،با  اشاره به اینکه روند کلی واکسیناسیون در کشور با فراز و نشیب‌هایی درحال انجام است ، گفت: تحریم و منابع مالی در این امر موثر است.

 قزلباش با بیان اینکه وظیفه وزارت بهداشت بررسی کیفیت و تایید واکسن است، ادامه داد: به محض دریافت واکسن، تزریق انجام می‌شود و در حال حاضر هم، در حد قابل توجهی تزریق انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد واکسن‌ها تزریق شده ‌و مابقی هم درحال انجام است، گفت: واکسن‌های دریافتی بلافاصله به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

قزلباش ادامه داد: ما در استان قادر هستیم حداقل ۱۰ هزار دُز در روز تزریق انجام دهیم و ظرفیت تزریق ۳۰ هزار دُز را هم داریم، که این مهم نشان از انسجام مدیریت عالی استان، و روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقابله با کرونا است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: براساس آخرین مقالات علمی منتشرشده توسط مراکز معتبر، استان زنجان و آذربایجان غربی کمترین مرگ و میر بیمارستانی را دارد، که نشان می‌دهد، مقدمات پیشگیری از بیماری در استان به خوبی فراهم شده است.

وی، یادآورشد: واکسن کوو برکت نخستین واکسن کرونای تولید ایران است و از روز شنبه ۱۹ تیرماه سال‌جاری واکسن کوو برکت وارد استان شده است.

به گفته قزلباش، واکسن ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌کند که فرد دچار بیماری نشود بلکه احتمال ابتلا را بسیار کم می‌کند، از این‌رو به مردم توصیه می شود اولین واکسنی که در دسترس است، تزریق کنند و در کنار آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و ... را جدی بگیرند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز