خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

فوت 15 نفر از کارگران فارس بر اثر شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۹۵۱

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در فارس، با تاکید بر لزوم حفاظت از نیروی کار و بخش تولید در مقابل موج پنجم و کرونا دلتا، گفت: ۱۵ نفر از جامعه کارگری تاکنون براثر شیوع بیماری کرونا در فارس فوت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس افزود: تولید تنها حوزه‌ای بود که در کنار بخش بهداشت و درمان در پی همه گیری بیماری کرونا تعطیل نشد اما با تلاش جدی همگانی نمایندگان حاکمیت، با اعمال نظارت جدی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی در کارگاه‌ها و کارخانجات استان کمترین خسارت به این بخش وارد شد.

وی به اوج گیری مجدد نوع جدید کرونا و آغاز پیک پنجم همه گیری این بیماری اشاره کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها در بین جامعه کار و تولید استان فارس امری ضروری است که باید کماکان رعایت آن مدنظر جدی قرار گیرد و روند حفاظت از سلامتی جامعه کار و تلاش فارس با جدیت و دقتی بیش از گذشته دنبال شود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در پی شیوع کرونا به ۷۴ هزار کارگر در فارس مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد که این استان در کمک به افرادیکه بصورت موقت شغل خود را از دست داده بودند رتبه دوم را پس از تهران در سطح کشور کسب کرد.

مختاری یکی دیگر از اقدامات شاخص در پی شیوع کرونا در فارس را بازگشت بیکارشدگان ناشی از شیوع کرونا به محل کار خود دانست و گفت: براساس مستندات تامین اجتماعی تعداد شاغلین در حال حاضر به نسبت اسفندماه ۹۸ در فارس ۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مبلغ ۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز به بیش از ۳۰ هزار مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از همه گیری این بیماری پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین با تاکید بر نظرخواهی از جامعه هدف در خصوص میزان رضایت مندی آنها از نحوه خدمات رسانی، افزود: در سال های گذشته و خصوصا یکسال اخیر عملکرد بانک توسعه تعاون استان فارس کم نظیر بوده بگونه‌ای که درخشانترین عملکرد این بانک را در طول تاریخ فعالیت در یکسال گذشته شاهد بوده‌ایم و با توجه به مصوبات جدید اواخر سال گذشته مسئولین بخش تعاون کشور که در استان فارس رقم خورد این انتظار وجود دارد که سهم بخش تعاون از منابع بانک توسعه تعاون رشد یابد.

مختاری با اشاره به جذب اعتبارات سال ۹۹ برای حمایت از طرح‌های در حال تکمیل فارس، اضافه کرد: با حمایت بانک توسعه تعاون در استان فارس ،بیمارستان، سد، راه، راه آهن  و مجموعه‌های ورزشی کارگران ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز