خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۳۶۰ پرونده تخلف و تجاوز به عرصه‌های طبیعی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۸۰

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۳۶۰ پرونده تخلف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های ملی در استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن فنودی در این خصوص اظهار داشت: از این تعداد پرونده ۲۸۶ مورد در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی و ۷۴ فقره نیز مربوط به قلع و قمع بوده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های تخریب و تصرف استان در سطح ۵۶۱ هکتار و خلع ید، قلع و قمع نیز ۱۸۰ هکتار است، ادامه داد: در سال گذشته مجموع پرونده‌های تخریب و تصرف در استان هزار و ۲۱ مورد با گستره هزار و ۹۶۰ هکتار و تعداد پرونده‌های خلع ید، قلع و قمع نیز ۲۹۰ فقره به مساحت ۹۰۰ هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار کرد: شمار گزارش های مردمی دریافتی در طول سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ مورد و در سه ماهه نخست امسال ۵۰۰ مورده بوده است.

وی با اشاره به وقوع ۱۰ فقره آتش‌سوزی از ابتدای امسال در گستره ۲۸ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان، افزود: سال گذشته ۱۶۱ فقره آتش سوزی در سطح ۲ هزار هکتار از این عرصه‌ها رخ داد که با حضور به موقع نیروها مهار و خاموش شد.

فنودی گفت: امسال ۲ مرحله مانور آـتش نشانی در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی با مرکزیت شهرستان قوچان و سبزوار، با حضور فرمانداران شهرستانها، عوامل نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس و پرسنل یگانهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز